Kan nån flytta denna ? hur hamnade dne under kök?



Frågan har säkert stäällts 100ggr här men frågar igen.

Vi skall nu avsluta vår utbyggnad med badrummet. Och haft ut 2 olika hantverkare för detta.

Vi skall ha vattenburen golvvärme. Jag har golvreglar cc30 22mm golvspån där jag tänkt att fräsa golvvärmen tvärs mot golvreglarna. Sen skall vi ha flytspackel och klinker.
Nu är min fråga.
Den ena hantverkaren säger att det är ol att fräsa ner golvvärme slangen i spånet och den andra säger att han inte vill att jag gör så uten att jag ska ha 12mm slang ovanpå.

Hur skulle ni göra?
Jag har redan slangen (17mm)

Min tanke är ju att fräsa kanske 10mm i spånskivan.

Mvh Calle
 
Redigerat:
Fräsningen försvagar skivan. Det är ok där spåren går tvärs över reglarna. Men så har svängarna. Där skall egentligen vara en kortling.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.