1 139 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Vattenburen golvvärme Capris? Gles eller spån?
Sitter och räknar på hur många månader vi har kvar att spara till renoveringen. 
Vad är ca priset på materialet till vattenburen golvvärme? Ytan kan vi säga är 60
Kvm.
Arbetet kommer vi (sambon)att utföra själv.
Hur mycket skiljet sug priset mellan gles och färdigfrösta spånskivor? Och hur skiljet sig kvaliteten?
Vad är ca priset på materialet till vattenburen golvvärme? Ytan kan vi säga är 60
Kvm.
Arbetet kommer vi (sambon)att utföra själv.
Hur mycket skiljet sug priset mellan gles och färdigfrösta spånskivor? Och hur skiljet sig kvaliteten?
Lade själv golvvärme i gles, det var för mig billigare då jag gjorde jobbet själv.
Ex gles så kanske det går åt ca 140m 20mm rör (har jag för mig) , pris finns på rinkaby rör, gles går det 120x21mm x 7m per m2, sedan tillkommer värmeplåtar. Det finns bra på blocket som är trixiga att kapa, eller märkesplåtar som är enklare att hantera (ex upnor). Pris ca 100-120/m2. Uppe på allt golvspån.
För spån så räkna bort kostnaden för gles och golvvpån och lägg till istället priset för spårade skivor.
I våtrum hade jag spacklat in slangen och hoppat plåtar helt om det gått.
Sedan finns det för och nackdelar med båda förläggningsätten.
Ex gles så kanske det går åt ca 140m 20mm rör (har jag för mig) , pris finns på rinkaby rör, gles går det 120x21mm x 7m per m2, sedan tillkommer värmeplåtar. Det finns bra på blocket som är trixiga att kapa, eller märkesplåtar som är enklare att hantera (ex upnor). Pris ca 100-120/m2. Uppe på allt golvspån.
För spån så räkna bort kostnaden för gles och golvvpån och lägg till istället priset för spårade skivor.
I våtrum hade jag spacklat in slangen och hoppat plåtar helt om det gått.
Sedan finns det för och nackdelar med båda förläggningsätten.
Är kök, vardagsrum och hall som det ska läggas i.
Vi ska regla om hela bjälklaget och isolera om så höjden kan vi själva anpassa.
Det bli klinker i hallen ca 2 kvm och resten vill jag ha parkett, i allra värsta fall
Laminat.
Vi ska regla om hela bjälklaget och isolera om så höjden kan vi själva anpassa.
Det bli klinker i hallen ca 2 kvm och resten vill jag ha parkett, i allra värsta fall
Laminat.
Klicka här för att svara