1 861 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Vattenburen golvvärme, är det detta som behövs?
Hej, Jag tänker installera vattenburen golvvärme i 2 st rum. Jag har redan dragit slang i golvet.
Nu till själva ihopkopplingen... Vad behöver jag? Jag vill reglera temperaturen trådlöst från vardera rum.
Kan de här grejerna funka tillsammans, eller fattas nåt..? Har suttit å plitat ihop en kundvagn från rinkaby rör... vill ha tips å synpunkter ifrån er hjälpsamma på forumet
1 Uponor Pro 1 Grundsats
2 Uponor Push 23 A, 230V AC 0,4amp
3 Uponor Uponor Termostat med Display t-75 Radio Vit (2 st)
Uponor Pro styrdon(2 st)
Uponor Basenhet C-33 6-kanaler
Uponor Pro 1 fördelare 1(2st)
Nu till själva ihopkopplingen... Vad behöver jag? Jag vill reglera temperaturen trådlöst från vardera rum.
Kan de här grejerna funka tillsammans, eller fattas nåt..? Har suttit å plitat ihop en kundvagn från rinkaby rör... vill ha tips å synpunkter ifrån er hjälpsamma på forumet
1 Uponor Pro 1 Grundsats
2 Uponor Push 23 A, 230V AC 0,4amp
3 Uponor Uponor Termostat med Display t-75 Radio Vit (2 st)
Uponor Pro styrdon(2 st)
Uponor Basenhet C-33 6-kanaler
Uponor Pro 1 fördelare 1(2st)
Jag tänker fel, ursäkta.
Här är det ju värmepumpen som reglerar tempen överallt givet utetemperaturen. Push23an ger ju fast framledningstemp och då funkar det ju annorlunda. Går det inte att styra Pushens termostat med innetemp från något av rummen? Har jag för mig man kunde göra på de äldre pusharna....
Här är det ju värmepumpen som reglerar tempen överallt givet utetemperaturen. Push23an ger ju fast framledningstemp och då funkar det ju annorlunda. Går det inte att styra Pushens termostat med innetemp från något av rummen? Har jag för mig man kunde göra på de äldre pusharna....
Termostater (digitala) är rätt trevligt att ha i rummen tycker jag. Visst, man justerar värmekurvan på värmepumpen men ofta vill man t.ex. ha lite varmare i V-rum/kök än i sovrum/hall och då måste ju värmekurvan ligga lite högre.
Med en termostat så får man precis den temperatur man vill ha utan att behöva finjustera hit och dit...
Kanske jag är lat och inte orkar söka det perfekta läget bara, men termostater valde i alla fall jag...
Med en termostat så får man precis den temperatur man vill ha utan att behöva finjustera hit och dit...
Kanske jag är lat och inte orkar söka det perfekta läget bara, men termostater valde i alla fall jag...
Klicka här för att svara