Har en vattenbrunn som ibland svämmar över. Har öppnat brunnslocket och grävt upp ett lager jord, men under det verkar det vara stenar.
Går vattnet som rinner ner i denna brunn vidare någonstans, eller rinner vattnet bara ner i marken, där brunnsröret slutar?
Går vattnet som rinner ner i denna brunn vidare någonstans, eller rinner vattnet bara ner i marken, där brunnsröret slutar?
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Om där inte går något utlopp från brunnen, så är nog tanken att vatten skall rinna ned i ett lager med makadam, alltså dränerande småsten. Troligen har det nu kommit ned så¨mycket lövrester och annat skräp, att stenlagret blivit för tätt.
Försök att gräva upp lite av stenlagret, och rensa bort jord och annat fint material, häll tillbaka de rengjorda (spolade) stenarna.
Försök att gräva upp lite av stenlagret, och rensa bort jord och annat fint material, häll tillbaka de rengjorda (spolade) stenarna.
Tack, det ska jag testa! 🙂H hempularen skrev:Om där inte går något utlopp från brunnen, så är nog tanken att vatten skall rinna ned i ett lager med makadam, alltså dränerande småsten. Troligen har det nu kommit ned så¨mycket lövrester och annat skräp, att stenlagret blivit för tätt.
Försök att gräva upp lite av stenlagret, och rensa bort jord och annat fint material, häll tillbaka de rengjorda (spolade) stenarna.
Klicka här för att svara


