Hej! Vi har en Siemens diskmaskin SN636X02AE som vi tog över när vi flyttade in. Den har fungerat bra i tre år men helt plötsligt slutar den ta in vatten, symbolen för "kontrollera vattentillförsel" lyser i displayen. Vi provat allt det står i manualen: rengöra filtret i AquaStop, kontrollera att avlopsslangen inte är blockerad, rengjort pumpen inne i diskmaskinens botten.
Slutligen skulle jag kolla vattenslangen från köksblandaren. Jag kopplade loss aquastop och satte en hink under vattenslangen från köksblandaren och satte på vattnet och det kommer absolut inget vatten alls. Kökskranen fungerar som vanligt. Vad kan det vara som plötsligt hänt och hur löser jag det? Tack!
Slutligen skulle jag kolla vattenslangen från köksblandaren. Jag kopplade loss aquastop och satte en hink under vattenslangen från köksblandaren och satte på vattnet och det kommer absolut inget vatten alls. Kökskranen fungerar som vanligt. Vad kan det vara som plötsligt hänt och hur löser jag det? Tack!
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Det mest uppenbara är ju om du råkat stänga av med kranen som finns på blandaren. Annars måste det vara något fel på din blandare.
Bästa svaret
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Aldrig hört talas om något sådant. Men du har väl ett vred på blandaren?
Det finns (tror jag) blandare med inbyggd elektrisk ventil som kan manövreras med fjärrkontroll. Vanligare som ventil under bänken som regleras med fjärr. Men jag tror att det finns även i vissa blandare. OM det är en sådan ovanlig blandare, så kanske det finns ett batteri där som behöver bytas.
Det finns (tror jag) blandare med inbyggd elektrisk ventil som kan manövreras med fjärrkontroll. Vanligare som ventil under bänken som regleras med fjärr. Men jag tror att det finns även i vissa blandare. OM det är en sådan ovanlig blandare, så kanske det finns ett batteri där som behöver bytas.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Hur dolt var det? Och om det var dolt, hur kan det ha blivit avstängt?
Den vänstra sidan av kranen är ett vred som iallafall var dolt för mig som inte visste om det. Måste ha vridit på det när vi städade köket.H hempularen skrev:
Klicka här för att svara



