2 598 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
vatten
Vad beror det på när det tar sån lång tid för varmvattnet att komma till kranen?
Gamla rör? smutsiga rör?gammal pump?
En ytterligare fråga är hur gör man för att öka trycket till duschen?
Är det pumpen " Nibe EVC 190" från 1970 som behöver skruvas på?
Gamla rör? smutsiga rör?gammal pump?
En ytterligare fråga är hur gör man för att öka trycket till duschen?
Är det pumpen " Nibe EVC 190" från 1970 som behöver skruvas på?
Lång tid för varmvattnet att ta sig fram beror på att man i normala hus inte drar dubbla rör med cirkulation för varmvatnet utan du får tömma allt vammen från beredaren och fram till kranen när du vill ha varmvatten. Detta brukar inte vara några större mängder i ett normalt hus men visst kan det vara retligt att vänta de där extra sekunderna. Anledningen till att det tar oliak lång tid beror ju då på längd till beredaren och storlek på rören med andra ord mänden vatten i röret från beredaren och fram till kranen.
Dåligt tryck i duschen (om bara i duschen) kan bero på att filtret i duschblandaren kläggat igen...oftast inget större problem att rensa alt. ta ut en röris som gör det första gången dvs visar dig hur man gör...
Klicka här för att svara