1 185 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vatten värmeelement eller elhandukstork
Hej, vi är bor i en brf som ska byta en tappvattenstam som hör till 10 st badrummen. Det är ett gammalt hus från 30-talet och vi måste också stänga av värmestammen till dessa badrum pga spruckna rör, och står inför valet av att installera en ny värmestam och element, ELLER strunta i det och installera elhanddukstorkar i stället.
Är det någon här som känner till för- och nackdelarna? Det rör sig om rätt mycket pengar.
Är det någon här som känner till för- och nackdelarna? Det rör sig om rätt mycket pengar.
skulle satsa på antingen el-torkar eller på vvc.. men ja skulle nog välja el för bekvämlighetens skull. slippa injusteringar mm. handukstorkar på värmestammen går helbort. då är de ju kalla när värmen är avstängd.
Jag trodde man inte kopplade handdukstorkar till vvc längre... 'Säker Vatten' och allt (legionellasjuka). Det är sant vad du säger om bekvämlligheten med el. Vi ska bara kolla hur mycket elinstallationen kostar.
Jobbar själv som drifttekniker på ett bostadsbolag och vi sätter in el i våra badrum vi bygger.
En annan intressant nyhet jag sett är solvärmeanläggningar med tank som använder elpatron vid behov... en typ av sluten värmekrets.
En annan intressant nyhet jag sett är solvärmeanläggningar med tank som använder elpatron vid behov... en typ av sluten värmekrets.
Klicka här för att svara