Hade ett riktigt ordentligt stopp i avloppet för några veckor sen, drog ur alla delar, rengjorde och satte ihop dem igen (trodde jag). Klart som fan hade en mindre del av röret hakat ur sig och under natten så hade då vatten sipprat ut från under diskhon ut under parkettgolvet i 1/4 av köket (3-4kvm).
Torkade som en dåre med papper och fläkt. Efter någon dag så slutade det sippra när man gick på parketten.
Men resultatet blev då att skarvarna har svällt upp vilket påminner en varje morgon om sitt dumdristiga drag.
På några ställen där parketten inte låg när från början syns det riktigt tydligt (annars känns det bara när man går).
Vi bor i en hyresrätt i andrahand och golvet är lagt av han som har förstahandskontraktet (pojkvännens brorsa).
Vad gör man? När vi lämnar tillbaka lägenheten till hyresvärden kommer de väll inte godkänna detta? Är det lika bra att riva upp skiten och lägga nytt eller finns det något jag kan göra i efterhand?