Jag har vatten som rinner ut i från marken i en slänt hur skulle ni göra för att få bra dricksvatten för sommarbruk i första hand.
Min plan är att använda ett par rör som jag perforerar i i överkant och borrar in horisontellt i slänten och låter sticka ut ca 50 cm.Vattnet borde ju ta lättaste vägen ut?Hade tänkt ha en rostfri hink nedanför som behållare för vattnet ,senare någon typ av ring för att kunna lagra mer vatten om allt nu fungerar?Tänker jag rätt,lufta gärna era tankar?
Min plan är att använda ett par rör som jag perforerar i i överkant och borrar in horisontellt i slänten och låter sticka ut ca 50 cm.Vattnet borde ju ta lättaste vägen ut?Hade tänkt ha en rostfri hink nedanför som behållare för vattnet ,senare någon typ av ring för att kunna lagra mer vatten om allt nu fungerar?Tänker jag rätt,lufta gärna era tankar?
Det kanske jag gör också,finns att få gratis som jag förstår det .Vet dom som har grävd brunn i närheten som har bra vatten.Jag borrade efter vatten förra sommaren och kom ner på ca 5-6 m innan leran kom,tänker mig att vattnet följer leran och rinner ut i slänten.Det är minst 7-8 meter lera och den släpper inte igenom vatten.T TypRätt skrev:
Vi får se hur det slutar,måste ha ett projekt varje sommar
Klicka här för att svara

