9 369 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Vatten rinner tillbaka in i diskmaskinen…varför
Upp under taket under diskbänken ska slangen dras, bara borra nytt hål och dra om slangen.. Det med gult, då blev det en hävert när diskhon släppte allt vatten, som med vattenlås och ev lite stopp i rören, gör att det trycker in i slangen och när den blir fylld så kommer det att självrinna till diskmaskinenD David1985 skrev:Hade stängt av inkommande vatten vid andra försöket. Och första gången det hände så var vattnet i maskinen gult (hade diskat ur en massa från saffransbaket i diskhon) så är rätt säker på att det är just avloppsslangen som det rinner in i. Men ska prova hänga den högre, som den satt så var det en liten böj bara så den nådde knappt över vattenlåset.
99% stopp i ditt köksavloppD David1985 skrev:Hade stängt av inkommande vatten vid andra försöket. Och första gången det hände så var vattnet i maskinen gult (hade diskat ur en massa från saffransbaket i diskhon) så är rätt säker på att det är just avloppsslangen som det rinner in i. Men ska prova hänga den högre, som den satt så var det en liten böj bara så den nådde knappt över vattenlåset.
1% felaktig dragning av diskmaskinens avloppslang
0% fel på avloppspumpens backventil
Klicka här för att svara
