D David1985 skrev:
Hade stängt av inkommande vatten vid andra försöket. Och första gången det hände så var vattnet i maskinen gult (hade diskat ur en massa från saffransbaket i diskhon) så är rätt säker på att det är just avloppsslangen som det rinner in i. Men ska prova hänga den högre, som den satt så var det en liten böj bara så den nådde knappt över vattenlåset.
Upp under taket under diskbänken ska slangen dras, bara borra nytt hål och dra om slangen.. Det med gult, då blev det en hävert när diskhon släppte allt vatten, som med vattenlås och ev lite stopp i rören, gör att det trycker in i slangen och när den blir fylld så kommer det att självrinna till diskmaskinen
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
D David1985 skrev:
Hade stängt av inkommande vatten vid andra försöket. Och första gången det hände så var vattnet i maskinen gult (hade diskat ur en massa från saffransbaket i diskhon) så är rätt säker på att det är just avloppsslangen som det rinner in i. Men ska prova hänga den högre, som den satt så var det en liten böj bara så den nådde knappt över vattenlåset.
99% stopp i ditt köksavlopp
1% felaktig dragning av diskmaskinens avloppslang
0% fel på avloppspumpens backventil
 
returen returen skrev:
0% fel på avloppspumpens backventil
Finn ingen backventil på avloppet på en DM eller TM, bara raka rör ut. Tänkte skratta men avstod, för det ger inget.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Finn ingen backventil på avloppet på en DM eller TM, bara raka rör ut. Tänkte skratta men avstod, för det ger inget.
synd att du inte vet vad du talar om
din kunskap och erfarenhet har mycket i övrigt att önska
gå och trolla någon annanstans
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.