När vatten luktar illa är det svavel som har tagit sig in och de har hänt i din brunn .
Åtgärd man kan lufta bort detta men de kostar och är långt i från säkert att de fungerar .
Mitt trädgårdsvatten gör detta vissa år så ta kontakt med nån vatten expert .
Lycka till

Kan mycket väl vara smältvatten som kommit ner i brunnen. Brukar lukta lite illa från varmvattenkranen. Dock ganska ofarligt.

D dodgevan skrev:
När vatten luktar illa är det svavel som har tagit sig in och de har hänt i din brunn .
Åtgärd man kan lufta bort detta men de kostar och är långt i från säkert att de fungerar .
Lycka till
Om du läser hela tråden så framgår det att det BARA är i köket som vattnet luktar illa = troligen inte fel på vattnet då det inte luktar illa i badrummet.

Leif Haraldsson Leif Haraldsson skrev:
Kan mycket väl vara smältvatten som kommit ner i brunnen. Brukar lukta lite illa från varmvattenkranen. Dock ganska ofarligt.
läs föregående svar - troligen inte fel på vattnet då det inte luktar illa i badrummet.

D dodgevan skrev:
Lycka till
Tack för svar. Dock har jag kommit fram till att det mest troligt är avloppet I köket som luktar. Och det luktar inte svavel det luktar värre än så.

T Torpet123 skrev:
Hej! I morse när jag stod och diskade tyckte jag det luktade, på riktigt, bajs. Bytte disktrasor, slängde sopor osv men skulle nu göra kaffe och känner att det kommer från vattnet! Har aldrig känt det förut. Luktar inte äggmök som man känt från andra vatten utan mer bajs. Har gammal grävd brunn med installerat avsyrningsfilter i våras. Bott här i 8 år.
Är det bajs i vattnet eller vad kan det vara?

Drack vattnet i morse och kände ingen smakskillnad men nu törs jag inte smaka när jag vet att lukten kommer där ifrån
Fan vad äckligt kommer det bajs med dricksvatten?

SnällKyckling Kycklingen skrev:
Fan vad äckligt kommer det bajs med dricksvatten?
Ja, precis. Det är som diarré ur kranen :O

Nä, jag kom fram till att det kommer från avloppet.

• Haha
SnällKyckling och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.