P

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Rensa vattenlåset när det blir stopp i vasken | Gör Det Själv
[länk]
Det är absolut något jag rekommenderar att du bör kunna när du bor i eget hus,

• Gilla
SusoDus och 5 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Absolut. Jag har rensat nu. Vet inte vad det är man behöver rensa för det var inget stopp. Vattnet i vattenlåset luktade såklart pyton.

P
tttomten tttomten skrev:
Jajemän..
Det händer emellanåt med fru och döttrar att man får rensa i badrummet med... golvbrunn framförallt.. ;)

• Gilla
nochl och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Rensa vattenlåset när det blir stopp i vasken | Gör Det Själv
[länk]
Tack. Hade en enkel kork jag kunde dra ur för att rensa vattenlåset. Var dock inget skräp där men vattnet luktade pyton.

P
T Torpet123 skrev:
Tack. Hade en enkel kork jag kunde dra ur för att rensa vattenlåset. Var dock inget skräp där men vattnet luktade pyton.
Finns ett sätt... Som är allt annat än vanligt..
avloppsrensare till högtryckstvätt...
hetvatten och den löser det mesta... samt att du kommer långt ner i ledningen...

Jag har gjort detta med vanlig trädgårdsslang och hetvatten kopplat på kranen i köket...

P
T Torpet123 skrev:
Absolut. Jag har rensat nu. Vet inte vad det är man behöver rensa för det var inget stopp. Vattnet i vattenlåset luktade såklart pyton.
troligen så har du en fettplugg någonstans där vatten samlas och härsknar...

Maskintok skrev:
troligen så har du en fettplugg någonstans där vatten samlas och härsknar...
Aha. Du tänker att stoppet sitter efter vattenlåset. Ja, det kan vara troligt.

P
T Torpet123 skrev:
japp(y)

Maskintok skrev:
Jajemän..
Det händer emellanåt med fru och döttrar att man får rensa i badrummet med... golvbrunn framförallt.. ;)
Ja, badrum har jag rensat flera gånger både golvbrunn och under handfat. I köket har vi en sil över avloppet så det har inte behövts dessa två år vi haft nytt kök.

P
T Torpet123 skrev:
tänk på att varmvatten från köksblandaren snabbt svalnar av..
Så är det efter vattenlåset och ner vid skarven i golvet så kan det mycket väl vara något som suttit där i flertalet år...

Det är därför som varmvatten samt alla andra medel kan vara värdelösa i det avseendet...

Maskintok skrev:
japp(y)
Märker nu att det luktar ur översvämningsskyddet också.

T Torpet123 skrev:
Allt som inte är vatten ska rensas. Tandborste, piprensare, diskborste, fjäder, luft, varmt vatten mm är bra saker att använda.
Jag har tex ett handfat som blir stopp i några ggr per år och det blåser jag rent genom överflödningsventilen (håll för avloppet).

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
P
T Torpet123 skrev:
Ja, badrum har jag rensat flera gånger både golvbrunn och under handfat. I köket har vi en sil över avloppet så det har inte behövts dessa två år vi haft nytt kök.
:thinking:
Hmm på svanströms el så hade de faktiskt med ett avsnitt från markolio... Där det luktade från vasken...På youtube alltså..
Ska se om jag kan hitta detta... Kan vara det som är fel även här...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.