Hej,
Om ni tittar på bilderna nedan så ser ni vattenrör som distribueras från källaren och upp i kök/badrum. Den blå saken i mitten läcker vatten. Vet ni vad det är för något, och vad den fyller för funktion?
tycker det ser ut som något filter av något slag. Hur som helst behöver jag fixa så den inte läcker.
någon som vet något?
tacksam för alla svar!
Om ni tittar på bilderna nedan så ser ni vattenrör som distribueras från källaren och upp i kök/badrum. Den blå saken i mitten läcker vatten. Vet ni vad det är för något, och vad den fyller för funktion?
tycker det ser ut som något filter av något slag. Hur som helst behöver jag fixa så den inte läcker.
någon som vet något?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tacksam för alla svar!
Det är ett filter, har du aldrig bytt detta? Filtret sitter i behållaren som skruvas fast i den blåa delen. Tycker mig se en oring som sticker ut just där behållaren ansluts till det blåa. Stäng av vattnet och skruva loss behållaren, du behöver troligtvis en nyckel till detta (men det ser lite trångt ut). Kolla oringen, den ska sitta i ett spår, byt om den är trasig. Säg till om du undrar något mer..
exakt vart läcker det ifrån, kan också vara luftningsventilen.
Är den trasig så går den ju annars att byta ut.
https://www.k-rauta.se/produkt/filterbehallare-stora-bjorn-med-nyckel/7393113500103
https://www.k-rauta.se/produkt/filterbehallare-stora-bjorn-med-nyckel/7393113500103
Redigerat:
S0MMER skrev:
Det är ett filter, har du aldrig bytt detta? Filtret sitter i behållaren som skruvas fast i den blåa delen. Tycker mig se en oring som sticker ut just där behållaren ansluts till det blåa. Stäng av vattnet och skruva loss behållaren, du behöver troligtvis en nyckel till detta (men det ser lite trångt ut). Kolla oringen, den ska sitta i ett spår, byt om den är trasig. Säg till om du undrar något mer..exakt vart läcker det ifrån, kan också vara luftningsventilen.
[länk]
hej,
tusen tack för svar!
Jag ska plocka isär denna under helgen och kontrollera.
Nej, jag har inte bytt denna sedan vi flyttade in i huset för 9 månader sedan.
Tyvärr fick vi ingen genomgång av huset generellt, då förra ägarna stack direkt i samband med flytten. Man har fått luska ut saker själv.
Då är det bra att ha detta forum som hjälp.
återigen, tack för supporten. Jag kommer uppdatera denna tråd när jag bytt ut grejerna.
Bara att hojta till!A Albertini skrev:hej,
tusen tack för svar!
Jag ska plocka isär denna under helgen och kontrollera.
Nej, jag har inte bytt denna sedan vi flyttade in i huset för 9 månader sedan.
Tyvärr fick vi ingen genomgång av huset generellt, då förra ägarna stack direkt i samband med flytten. Man har fått luska ut saker själv.
Då är det bra att ha detta forum som hjälp.
återigen, tack för supporten. Jag kommer uppdatera denna tråd när jag bytt ut grejerna.
Klicka här för att svara