7 691 läst ·
20 svar
8k läst
20 svar
Vatten läcka under takbyte
Har under dagen varit i kontakt både med besiktningsman, Leverantör av underlags papp och försäkrings bolagets rådgivning, Tyvärr gör firman rätt. Det heter att kostnaden ska vara proportionerlig mot arbetet att åtgärda.
Jag kan hur mycket jag vill inte kräva att de byter pappen. Blir det läckor framöver får detta hanteras som garantiärende mot firman.
Känns bara jävligt pissigt att få ett tak som redan är lagat med eventuella kvarstående missade läckor som de inte hittat.
Ännu en gång som inhyrda hantverkare inte levererar den kvalitet som man önskat sig. Vad är det för fel på svenska firmor idag, Har aldrig haft sådana här problem med de polska hantverkarna jag haft här på andra jobb.
Jag kan hur mycket jag vill inte kräva att de byter pappen. Blir det läckor framöver får detta hanteras som garantiärende mot firman.
Känns bara jävligt pissigt att få ett tak som redan är lagat med eventuella kvarstående missade läckor som de inte hittat.
Ännu en gång som inhyrda hantverkare inte levererar den kvalitet som man önskat sig. Vad är det för fel på svenska firmor idag, Har aldrig haft sådana här problem med de polska hantverkarna jag haft här på andra jobb.
Om polackerna va så satans bra varför blanda du in svenskt företag då?V viggen_l skrev:Har under dagen varit i kontakt både med besiktningsman, Leverantör av underlags papp och försäkrings bolagets rådgivning, Tyvärr gör firman rätt. Det heter att kostnaden ska vara proportionerlig mot arbetet att åtgärda.
Hoppas att företaget inte gått i konkurs/avvecklats om/när det blir ett garanti ärende....
Det är nog så att det finns skithanverkare/företag i alla länder...
Hej! Väcker liv i en gammal tråd då jag råkat ut för exakt samma sak.V viggen_l skrev:Har under dagen varit i kontakt både med besiktningsman, Leverantör av underlags papp och försäkrings bolagets rådgivning, Tyvärr gör firman rätt. Det heter att kostnaden ska vara proportionerlig mot arbetet att åtgärda.
Rev taket själv, var supernoga med att täcka med presseningar (var dock fint väder under hela rivningen).
Den anlitade firman kommer och lägger på underlagspapp samt läckt och säger att nu ska det vara tätt.
Bygget drar ut på tiden och efter några dagar med regn ser man att det läkt in på flera ställen. Inte så kul då taket jag hade ändå var tätt (men en tickande bomb pga ålder och skick).
Firman tror som i ditt fall att det är spikarna som inte nypt ihop tillräckligt och ska nu göra om.
Hur löste det sig för dig?
Klicka här för att svara