Det har börjat läcka en del under vasken. Det är i den högra delen läckaget är, där det sitter en o-ring.

Tryckte först till det bara och det stoppade läckaget tillfälligt men det kom snart tillbaka.

Efter att jag tagit bort v-kopplingen, eller vad den kallas, så är det svårt att få tillbaka den med o-ringen på plats.

Jag vet egentligen inte vart o-ringen ska sitta heller, det finns två spår där den på bilden nu sitter på det nedre, men lyckas ej få på v-kopplingen utan att i ringen flyttas.

Ska det bara vara en o-ring som packning, eller något mer? Kan det vara fel dimension på ringen som fanns sen tidigare?

Hur ska jag göra? Tack på förhand!

• En hand håller en PVC-böj ovanför avloppsrör och en hink, med en dunk i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en blå mugg fylld med en mörk vätska, eventuellt kaffe, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Smörj med lite diskmedel så glider det på lättare utan att något flyttar på sig.

• Gilla
AndersR2
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Smörj med lite diskmedel så glider det på lättare utan att något flyttar på sig.
Lyckas inte få på det med diskmedel heller 😅

Är osäker på hur det ska sitta och om det eventuellt ska vara nån annan packning också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.