Är det någon som vet? Fick läckage från diskmaskin som har åtgärdats och är okej. Men det finns fortfarande en del vatten kvar mellan golv och parkett. En del vatten har läckt igenom taket och runnit ut i golvbrunnen i källaren. Golvet består av siporex (ljus) ca 20cm tjocka parketten är ett nyare klickgolv med stegdämpning på undersidan som i sin tur ligger direkt på siporexen. Kan det bildas mögel under klickgolvet? eller ska jag bara låta det torka av sig självt. Det har ej kommit upp något vatten ovanpå golvet.:confused:

Jag hade nog plockat upp golvet och förvissat mig om att allt blev uttorkat. Även en mindre mängd vatten sprider sig på en stor yta.Mögel kan naturligtvis bildas, allra helst om det finns byggdamm odyl. som inte blev städat bort innan golvet lagts.
Dessutom, finns det risk att trägolvet sväller av fukten, men det kanske redan är försent att rädda. :(

Tack för rådet,jag skall ta och byta golvet också ser ut att gå i vågor vid skarvarna.:)

Alltså oavstt om du byter eller ej så måste du bryta upp det och torkar ur, gör det fort som bara den för att undvika fler skador.

Tack för svar. Har nyligen köpt klinker väntar nu på svar med priser för att lägga vattenburen golvvärme.

Har du rivit upp gamla golvet, mattan?

Japp klart.:thumbup:

Hur såg det ut under?

Allt har torkat helt okej:thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.