Vi har bott i vår villa ca 1 år och vid slagregn så kommer det in vatten genom ett av fönstren. Några tips var den kan komma in ifrån och hur vi kan åtgärda detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är insidan där vattnet kommer in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hela fönstret utifrån. Sitter ett bleck längst upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det dessa hål ni menar? Dom hålen är i träet och dom finns på samtliga fönster i villan. Resterande fönster på denna sida av huset är under takad altan.
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Tänk också på att när det blåser och vinden ligger på så trycks fönsterbågen inåt, dvs bort från tätlisten. Så tätlisten måste ha storlek och spänst för att klara att ta upp det glappet och ändå hålla tätt.
Det ser tyvärr också ut som att fönsterbågen är dålig i nedre högra hörnet. Huruvida det läcker in för att fönsterbågen är dålig eller om fönsterbågen är dålig för att det (alltid) läckt in där är såklart omöjligt att avgöra.
Det ser tyvärr också ut som att fönsterbågen är dålig i nedre högra hörnet. Huruvida det läcker in för att fönsterbågen är dålig eller om fönsterbågen är dålig för att det (alltid) läckt in där är såklart omöjligt att avgöra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden