12 530 läst ·
23 svar
13k läst
23 svar
vatten in i trekammarbrunn!
Återkommer om svar efter högtryckstvättning är utförd! Har hittat en tvätt på cramo, blir till och ringa dom imorgon!
Att högtrycksspola infiltrationen är en fullständigt meningslös åtgärd enligt mitt sett att se på det. Om det har runnit in konstant i tre dagar så är det naturligtvis vatten som kommer uppifrån eller pga förhöjda grundvattennivåer.
Infiltrationen och dess vatten ska ju ligga under nivån för utloppet i brunnen annars skulle det innebära att man infiltrerade uppåt och de flesta vet att vatten rinner neråt / sjunker.
Glöm högtrycksspolning och invänta lite torrare väder. Har själv haft samma problem i ett av mina hus vid tider med mycket vatten i marken. Tyvärr är nog det enda du kan göra just nu är att pumpa bort vatten men din pump kommer att få gå konstant under en period.
Infiltrationen och dess vatten ska ju ligga under nivån för utloppet i brunnen annars skulle det innebära att man infiltrerade uppåt och de flesta vet att vatten rinner neråt / sjunker.
Glöm högtrycksspolning och invänta lite torrare väder. Har själv haft samma problem i ett av mina hus vid tider med mycket vatten i marken. Tyvärr är nog det enda du kan göra just nu är att pumpa bort vatten men din pump kommer att få gå konstant under en period.
Imorgon kommer grävmaskinen och gräver upp änden på infiltrationen och så blire dike och leda bort det satans vattnet!
Ikväll har grannen varit hit med grävmaskinen! Vi lyckades hitta ändarna på infiltrationen och då släpptevvattnet! Och vi kom även fram till att rören är 10 meter för korta! Vi har nu grävt vidare ut till en fan till grop och har där nu gjort en stenkista! Så nu löser det sig!
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Jodå nog blev det avluftningsrör allt
nja det var inte svart, det var grått vatten! Men nu äre klart iaf och ca 10000 kr fattigare men det vare värt! Nu äre iaf bekymmersfritt i många år framöver!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden