Jag har sedan en tid tillbaka haft problem med mycket vatten i min krypgrund. jag använder pumpar för att få ut det. Det är helt klart relaterat till regn, det är mer när det har regnat. Har testat de stuprännor jag har som kunde vara täta och orsaka det hela men det är inte dem. Nu tycker jag mig se att vattnet tränger upp ur berggrunden som huset står på. Det sprängdes före huset kom på plats. För ett år sedan borrade jag och installerade bergvärme. Kan detta borrhål ha påverkat grundvattennivån så att vattnet tränger in i huset när det regnar? Eller hur skall jag hitta orsaken till vattenproblemet? Någon som har en idé?

C
Har du trasig dräneringsslang runt huset?

Inte vad jag vet. Grävde om dräneringen på den sida av huset jag trodde det var men till ingen nytta.

C
Låg dräneringen tillräcklig djupt och hade du bra fall i densamma?

Var mynnar den ? I en stenkista eller ut i naturen? Eller?

Vet du att rören som leder bort vattnet från stuprören är hela? Vet du att de inte är igensatta? Kolla med rensband INTE genom att köra in en iller , då tillför du ju vatten

Har kopplat bort stuprören till dagvattenbrunn. Kan inte vara dom. En sida är nydränerad o jag kan se att det inte kommer in på den sidan. Två andra sidor vet jag inte hur det ser ut men tror inte det kan komma så mycket vatten från dessa.

C
Du har ju garanti minst ett år på jobbet som brunnsborraren gjorde, be honom kolla om det trycks vatten ur hålet, han kanske måste fodra nära marken om det "läcker".

Bra ide, ska colla det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.