Hej

Jo är som så att jag gick o köpte mig ett suterränghus ca 220 kvm uppvärmd yta i huset (bygg år 1974) som i dagsläget värms upp med en kassett kamin och direkt verkande el med hjälp av olje radiatorer (där det behövs). o efter att ha kollat runt här överallt (kollat o läst mycket dom senaste 2 timmarna) så tänkte jag regga mig som användare o ställa frågorna själv.

Jo ett suterränghus i 3 etage. ena delen med gjutet valv (2 våningar) där den nedre våningen är delvis under jord och den andra börjar ca 2 meter ovan jord och den andra större delen har krypgrund. (större delen: hall/vardagsrum/kök/gäst toalett/sko garderob m.m och KASSETTKAMIN) en "halvtrappa" upp och en "halvtrappa" ner.

Jo min tanke är att sätta in en mantlad kassettkamin då jag inte har möjlighet att sätta in en riktig panna och sedan köra vattenburen golvvärme i "källaren" och i den större delen av huset där det är krypgrund till o börja med sen övervåningen när det är dags för renovering där. men är som så att jag har dåligt med erfarenheter/kunskap om just sådant här (har lagt det en gång innan hemma hos farsan på betonggolv då bara nejade vi fast slangen på betonggolvet, på med lite cement o sen kopplade in ist för elementet som satt där innan) är lite skillnad mot det som jag vill göra nu. har en 300 liters acc tank ståendes för liten? lagom? vad är lättast finns ju hur mycket som helst i materialväg o välja mellan. vad är smidigast? kostnadseffektivast?

acc tanken på 300 liter har även en 2stegs elpatron 1/3 kw

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.