P
Nyinflyttad, badrumet renoverat 22, ser ut som en glipa i skarven till våtrumstapeten. Behöver jag höra av mig till företaget som renoverat badrumet?
eller är det inget att bry sig om?
 
  • Gra matt yta delad av vertikal linje, kan vara papper eller tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta bör åtgärdas med att skarven får en extra svets eller tätas vilket jag tror går att åtgärda - helt osynligt lär det nog inte att gå. Antingen av tidigare hantverkare eller annan.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
yonna yonna skrev:
Detta bör åtgärdas med att skarven får en extra svets eller tätas vilket jag tror går att åtgärda - helt osynligt lär det nog inte att gå. Antingen av tidigare hantverkare eller annan.
yonna yonna skrev:
Detta bör åtgärdas med att skarven får en extra svets eller tätas vilket jag tror går att åtgärda - helt osynligt lär det nog inte att gå. Antingen av tidigare hantverkare eller annan.
Om man ska täta själv, vad är bäst att använda då?
 
E
Du bör inte kleta i något alls på egen hand utan kontakta den som gjorde badrummet. Kletar du där själv finns risken att dom inte får till det efteråt. Se bara till så det inte kommer nå vatten där medan det ser ut sådär.
 
P
E epw skrev:
Du bör inte kleta i något alls på egen hand utan kontakta den som gjorde badrummet. Kletar du där själv finns risken att dom inte får till det efteråt. Se bara till så det inte kommer nå vatten där medan det ser ut sådär.
nej gör absolut inget utan att ha pratat med dem först. men tänkte som åtgärd ifall de inte skulle vilja ansvara för det.
 
E
W1lliams skrev:
nej gör absolut inget utan att ha pratat med dem först. men tänkte som åtgärd ifall de inte skulle vilja ansvara för det.
Det låter i klokt. Så länge det är en och samma entreprenör som gjort/ansvarat både ytskikt och underlag så ser jag ingen anledning till varför dom inte skulle vilja fixa det (y)
 
BirgitS
W1lliams skrev:
nej gör absolut inget utan att ha pratat med dem först. men tänkte som åtgärd ifall de inte skulle vilja ansvara för det.
Be då om hjälp av den person som beställde tjänsten för det finns ju garantier och reklamationsrätt, alltså inget som företaget kan smita undan hur som helst.
 
  • Gilla
Anonymiserad 587021
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Be då om hjälp av den person som beställde tjänsten för det finns ju garantier och reklamationsrätt, alltså inget som företaget kan smita undan hur som helst.
Ja det känns som det är svårt att svära sig fri från det här
 
T
Som sagt, kontakta företaget som har gjort jobbet och för att förtydliga så är det en plastmatta du har och inte våtrumstapet, stor skillnad!
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Jonis.F
Mattan kommer börja släppa tillslut i skarven när det kommer in fukt och löser upp limmet. Om företaget inte skulle vilja fixa det av nån anledning så kan du kleta tunt med Aquatät i springorna för att få det tätt, men det blir svart och tråkigt efter ett tag.

Annars så är det att svetsa om skarven som är det enda rätta
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.