Vattenskada i tvättstugan… Urfattig. Hittat snygg (inte vit, ljusgrå, mellangrå etc) utan blå våtrumstapet, men den ska sättas upp på TVÄREN.
Vad tycker hantverkare om det generellt? Eller ni speciellt?

Krilleman
Jag har aldrig sett horisontell badrumsmatta när jag "mokat" med rör i badrum.

Länka gärna till den produkten du tänker på för att få fler svar!

Det är väl standard i dag. Det är snarare något udda om den inte sätts horisontellt.

• Gilla
Helena_Gavle och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
T Thomas_Blekinge skrev:
Det verkar finnas: laggningsanvisning_vatrumsvagg_tatskiktsvagg_20171222.pdf (windows.net)
Ja se där, men finns aktuell produkt kvar idag?
Länkad anvisningen är sen 2017.

Jag tänkte mig att skarven blev under huvudhöjd, men det kanske var en tankevurpa.

BirgitS
H Helena_Gavle skrev:
Vattenskada i tvättstugan… Urfattig. Hittat snygg (inte vit, ljusgrå, mellangrå etc) utan blå våtrumstapet, men den ska sättas upp på TVÄREN.
Vad tycker hantverkare om det generellt? Eller ni speciellt?
Om du menar att det är en tvättstuga utan dusch och badkar så behöver man inte ha något tätskikt på väggarna (förutom golvets uppvik på 5-10 cm).

Skärmdump av webbshop, badrumsmatta, informationstexter, "Lägg i kundvagnen"-knapp, menynavigering, logo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en webbshop som säljer blå väggpanel för våtrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Billig och fin tycker jag. Men horisontell?

BirgitS
H Helena_Gavle skrev:
Men horisontell?
Ja, det minskar risken för vattenskador eftersom man bara får en enda skarv som golvläggaren brukar välja att ha på ena sidan av dörren så den enda skarven är ovanför dörren.

Redigerat:
  • Gilla
Helena_Gavle och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är väl standard i dag. Det är snarare något udda om den inte sätts horisontellt.
Jag minns när en klopare från Kakelhuset satt upp mitt badrum vertikalt och jag letade efter instruktionen för just denna produkt då rekommenderades horisontell uppsättning. Makes sense.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.