6 697 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Våtrumstapet - är detta OK?
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Att man överhuvudtaget tänker att det är en god idé att placera en skarv i duschområdet är väl ett gott tecken på att man inte tillhör intelligensreserven precis.
Som sagt, standard svepning med bård som sagts innan och man brukar då förslagsvis lägga skarven vid dörrposten.
Hänvisa firman till den här texten: https://www.gvk.se/branschregler/rad-och-anvisningar/horisontell-metod-plastvagg
Om de är anslutna till GVK och vägrar reklamation, d v s riva skiten och göra om det, så skulle jag slagit en signal till GVK.
Som sagt, standard svepning med bård som sagts innan och man brukar då förslagsvis lägga skarven vid dörrposten.
Hänvisa firman till den här texten: https://www.gvk.se/branschregler/rad-och-anvisningar/horisontell-metod-plastvagg
Om de är anslutna till GVK och vägrar reklamation, d v s riva skiten och göra om det, så skulle jag slagit en signal till GVK.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Nu har Kakelhuset än en gång varit här och försökt sig på svetsskarven. Det har blivit marginellt bättre men inte OK. Nu är jag färdigt med den firman och funderar på vidare steg.
De har definitivt inte kompetens inom området.
De har definitivt inte kompetens inom området.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
så där ser det ju ut om man inte kan svetsa med tråd. Värmer inte upp korrekt, man drar för snabbt osv osv. Alla kan missa i trånga märkliga hörn men sådär på slät vägg ska fungera om man kallar sig certifierad.
Det där är ju egentligen nackdelen med trådsvets överhuvudtaget. Från att ha en skarv så får man helt plötsligt två skarvar som ska vara 100%. En på vardera sida av tråden.
Hade man utarbetat och godkänt kemsvetsning även i sverige så hade man aldrig sett sånt här.
Det där är ju egentligen nackdelen med trådsvets överhuvudtaget. Från att ha en skarv så får man helt plötsligt två skarvar som ska vara 100%. En på vardera sida av tråden.
Hade man utarbetat och godkänt kemsvetsning även i sverige så hade man aldrig sett sånt här.
Klicka här för att svara