Ska renovera badrummet och siktat in mig på våtrumsmatta på väggar och golv. ~3kvm badrum.

Totalentreprenad där även golvbrunn ska bytas + dra avlopp för tvättmaskin.

Fått in första offerten:
Totalt pris 198k inklusive allt från rivning till uppbyggnad, även inredning på ~25. Efter rot 149k inkl allt.

Svårt att svara på men kan det ses som rimligt? Kändes spontant som väldigt saftigt pris men jag kanske är ute och snurrar. Tänkte att kostnaden skulle vara lägre med våtrumsmatta...

Ta in fler offerter så är det lättare att se om priset är rimligt.

För det priset kan du ju lika gärna kakla badrummet

BirgitS
Discoman Discoman skrev:
För det priset kan du ju lika gärna kakla badrummet
Nej, då får man nog räkna med 200 000 efter rot plus kakel, klinker och inredning.

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, då får man nog räkna med 200 000 efter rot plus kakel, klinker och inredning.
400 000kr för ett kaklat badrum på 3m2? Är det verkligen så dyrt?

Själv fick jag offerter på 100 000kr och 200 000kr för helrenovering av badrum 5m2 inkl badrumsmöbler och kakel. Det var ganska precis ett år sedan. Den billigaste litade jag väl inte helt på dock..

BirgitS
Discoman Discoman skrev:
400 000kr för ett kaklat badrum på 3m2? Är det verkligen så dyrt?

Själv fick jag offerter på 100 000kr och 200 000kr för helrenovering av badrum 5m2 inkl badrumsmöbler och kakel. Det var ganska precis ett år sedan. Den billigaste litade jag väl inte helt på dock..
Det är nog uppgifter i forumet med 30 % i ROT-avdrag. Vad kakel och inredning kostar är ju väldigt individuellt, går ju att köpa en kommod på Ikea för under 3000 eller så väljer man en för 20 000.

BirgitS
Discoman Discoman skrev:
Menar du dessa uppgifter?
[länk]
Det dyker upp prisuppgifter lite här och där i forumet, alltså i många olika trådar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.