Vad som än händer, betala INGET och har du betalat så kräv att det utförs korrekt!

Det här inlägget måste vara fake av någon som driver med oss?
Inte ens den värsta fuskbyggaren skulle göra så här och sen namnet ”Hand Fallén”

• Gilla
Schwen92 och 3 till
  • Laddar…
janwide
Det verkar vara samma hantverkare som byggde min grannes hus förra året. Jag tycker det ser bra ut!
Förfallen träbyggnad med skadat tak och överväxta växter runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Finndjävel och 29 till
  • Laddar…
H Hand Fallén skrev:
De gör ett eljobb faktiskt. Men det blir bra, bara en tveksamhet jag har (en kabel till köket som är inmurad i fogskum, inget rör) men den tänkte jag ta i elforumet.
Har en tråd i elforumet om centralen också, men det jobbet avvaktar jag med då.
Återkom när du ska vara med i fuskbyggarna.
Jag lär kolla och garva, mest åt dig för att du låtit dom fortsätta.

Kasta ut dom omgående och ta dit hantverkare istället.

N noone70 skrev:
Det här inlägget måste vara fake av någon som driver med oss?
Inte ens den värsta fuskbyggaren skulle göra så här och sen namnet ”Hand Fallén”
Precis vad jag tänkte skriva.
Det låter nästan lite för ”bra” för att vara sant.
Och att man dessutom fortsätter att undra o fråga när alla i samstämmig kör förklarar hur fel det är.
O om det skulle vara på riktigt, då tycker jag på riktigt synd om TS.

H Hand Fallén skrev:
Häftade ja.

Det ska sättas klinker sedan.
Försökt fråga hantverkaren men då han inte pratar svenska eller engelska får jag ingen klarhet. Ska ringa firman på måndag.
Det är absolut jätte förbjudet att göra på det viset. Allt undermaterial förutom gips eller gjutet ska bort. Skicka iväg han.

.

Som svar på Roggan 69:s inlägg #54.

Det var visst en känslig punkt.
Roggan 69, tror du det var menat på riktigt?
Om jag skriver det i denna tråden, med två smileys efter som dessutom, enligt mig, förstärker budskapet att det är menat som ett skämt. Då tror jag att de flesta uppfattar det så med. Vilket de faktiskt gjort.
Men jag är abslout inte sådan.
Om jag kränkte dig ber jag, helt ärligt, om ursäkt för det.
Låt det stanna där så får tråden fortsätta i sin egen riktning.:ok:

• Gilla
janwide
  • Laddar…
H Hand Fallén skrev:
De gör ett eljobb faktiskt. Men det blir bra, bara en tveksamhet jag har (en kabel till köket som är inmurad i fogskum, inget rör) men den tänkte jag ta i elforumet.
Har en tråd i elforumet om centralen också, men det jobbet avvaktar jag med då.
Om du själv inte är elektriker eller mkt påläst på gällande regelverk så kan du inte avgöra om det ser bra ut mer än ur ett estetiskt perspektiv. Bli inte förvånad om du har 220v i diskbänken när dom är färdig. Mvh

Om det ska vara vattentätt under kakel så ska tätskikt och fästmassa för kakel vara kompatibla med varandra rent kemiskt, fästmassan "brinner" fast i tätskiktet och det ska tätskiktet mäkta med utan att själva ångmotståndet påverkas. En 30 år (?) gammal våtrumstapet och modern fästmassan ihop blir inte tätt, det blir en riskkonstruktion. Mvh

E
(y)(y)

• Person i neongrön tröja granskar skevt takbjälklag, komisk text "LOOKS GOOD, NAIL IT!" med förvånad man nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Styrman67 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
janwide janwide skrev:
Det verkar vara samma hantverkare som byggde min grannes hus förra året. Jag tycker det ser bra ut!
[bild]
Nu kanske jag är petig men möjligtvis skulle man kunna bättringsmåla lite.

• Gilla
  • Haha
Newgolds och 4 till
  • Laddar…
S
Flytspackla och bredspackla med silikon på väggar och golv, viktigt att det blir tätt.
Viktigt att man får till en bra lutning från brunnen om det kommer vatten på golvet.
Koppla badrumsfläkt mot angränsande rum så återvinner du värmen.
Förborra alla klinker och kakelplattor i hörnorna så ni kan skruva dem på plats med rostfri skruv.
Avsluta med att foga plattorna med en tub silikon i valfri färg.

Obs, tänk på att sätta plexiglas innanför gipset i taket. Det kallas ångbarriär.

• Gilla
Lizzardo och 3 till
  • Laddar…
H Hand Fallén skrev:
Många verkar tycka det är allvarligare än jag trott. Men det kommer ju ett skikt till utanpå, så någon större katastrof lär det väl inte vara. Undrade mest om det var ok enligt regler och god "yrksesmannased" eller vad man säger.
Skikt utanpå.
Ok men problemet är ju att det ser ut som en gammal våtrumstapet som troligen är limmad med ett lim som inte har tillräcklig hållfasthet för att hålla för ett kakelskikt.
Förr i tiden monterades tapet typ Stormur och liknande även. Väggmatta med skumbaksida. Enligt bilden har det klassiska med dessa material hänt, plasten krymper och skarven blir otät, tapeten släpper.
Dessa material är inte lämpliga som underlag till kakel.
I våtzonen i ett våtutrymme gäller särskilda krav kolla upp dom om du vill ha ett framtida försäkringsskydd.

• Gilla
Kan_allt
  • Laddar…
Detta är en bluff. Ge inte mer vatten på kvarn......

• Gilla
Newgolds och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.