Just nu håller jag på att lögga Kiiltos tätskikt i badrummmet inför klinkers o kakel.
Tätskiktet med folie fungerat bra för vöggarna, men för golv med fall är folien alldeles för styv för att formas i duschen med ökat fall.
Dessutom har jag en hörnbrunn i duschen.
Jag vet att det finns "brunnsmanachett" som.är elatisk, men jag tycker storleken på 37x37cm är för liten.
Summan blir att den styva folien blir strimmad med lapptäcke för att följa golvets struktur. Klinkersena går att skära samt att den tjockare fixen jömnar ut formen.
Inte heller snygga uppvik mellan golv o vögg.
En skrivbordsorodukt!!

Vet ni om det finns större brunnsmanschetter eller tips på andra elastisk tätskikt.

Funderar faktiskt på att lögga in våtrumsplastmatta och kakla på den...

Svara på min egen fråga då det är många som har läst men ingen (0) kommentar...
Kiiltos duksystem funkar inte med konkava ytor. Försök lägga duk i ett badkar... (om man överdriver lite). Duken ärför styv.
Sammai hörnen då dessa små hörnvitar kräver 90 graders vinkel och absolut ingen radie mellan ytorna.
Det blir bara ett lappande o klistrande med småbitar. I mitt tycke en skrivbordsprodukt som skapar mer risker än trygghet.

Lösningen är att använda ett elastikt tätskikt typ Tarkett "Tarkodry" med svetsade hörn, och sedan lägga kakel o klinkers på det.

VIKTIGT -om man använder den lösningen - är att använda en golvbrunn som är godkänd för plastmatta (med klämring).
Unidrain hörnbrunn är inte det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.