942 läst ·
2 svar
942 läst
2 svar
Vatette blandarfäste som sitter stabilt över tid
Hej,
Jag ska precis börja sätta rör i rör LK PEX och blandarfäste i vårt nya badrum, funderade på Vatette Blå där man skruvar fast själva fästet i den blå halsen i bockfixturen och således slipper skruvar.
Men nu har jag varit hos två olika vänner som valt samma lösning där rörmokare installerat Vatette blå blandarfäste, och på bägge ställen sitter blandarna lite löst i väggen, allt inte hel löst men de går att få det att glappa mot väggen när man vickar lite på blandaren.
Så känslan att förankra blandarfästen i den blå halsen känns ju inte helt 100.
Så då funderar jag istället på Vatettes grön, med klassisk ditskruvat fäste med två VVS-skruv. Borde väl bli lika stabilt som alltid.
Någon mer med samma känsla / erfarenhet?
Jag ska precis börja sätta rör i rör LK PEX och blandarfäste i vårt nya badrum, funderade på Vatette Blå där man skruvar fast själva fästet i den blå halsen i bockfixturen och således slipper skruvar.
Men nu har jag varit hos två olika vänner som valt samma lösning där rörmokare installerat Vatette blå blandarfäste, och på bägge ställen sitter blandarna lite löst i väggen, allt inte hel löst men de går att få det att glappa mot väggen när man vickar lite på blandaren.
Så känslan att förankra blandarfästen i den blå halsen känns ju inte helt 100.
Så då funderar jag istället på Vatettes grön, med klassisk ditskruvat fäste med två VVS-skruv. Borde väl bli lika stabilt som alltid.
Någon mer med samma känsla / erfarenhet?
Produkter som diskuteras: "VVS-skruv"
VVS-skruv
En VVS-skruv är en skruv som används inom VVS (värme, ventilation och sanitet) för att fästa rör och andra VVS-komponenter. Dessa skruvar är vanligtvis tillverkade av rostfritt stål eller annat korrosionsbeständigt material för att tåla
Läs mer
Klicka här för att svara