Hej!
Jag skall sälja mitt nuvarande hus och i samband med det har jag förhandlat till mig en "doldafelförsäkring" och huset blir sk varudeklarerat. Nu till min fråga: är det någon på forumet som oxå har sålt sitt hus med denna försäkring?
erfarenheter av besiktningsmannen och vad han går igenom?
vad skall man berätta eller ej berätta så det inte blir som man säger i deckarserierna " allt som sägs kan användas mot dig..". tacksam för lite synpunkter positivt /negativt.
 
"Varudeklarerat" är väl Svensk Fastighetsförmedlings begrepp
Det utförs av Anticimex och innebär att både köparen och säljaren är skyddad mot "dolda fel"
Nu ingår ju inte allt i besikktningen men kolla på Varudeklarerat - Svensk Fastighetsförmedling så kan du läsa mer om vad det innebär (kolla speciellt på vad som ingår och vad som inte ingår)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.