Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Vårt hem består av en grundbyggnad som står på krypgrund och sedan en tillbyggnad som är byggd på gjuten platta. Plattan är gjuten så den är i nivå med den mark på vilken krypgrunden står. I tillbyggnaden är köket och häromdagen insåg jag jag inte har någon som helt susning var köksavloppet tar vägen. Det är draget rakt ned i plattan och jag hittar ingen anslutning någonstans längs huvudstammen som går i krypgrunden och försvinner ned i gatan.
Min stora skräck är att det bara går ut till en stenkista eller liknande som sakta men säkert fylls upp av allt möjligt otrevlig som åker ned i vasken. Vad finns det för möjligheter att ta reda på var avloppet tar vägen?
Min stora skräck är att det bara går ut till en stenkista eller liknande som sakta men säkert fylls upp av allt möjligt otrevlig som åker ned i vasken. Vad finns det för möjligheter att ta reda på var avloppet tar vägen?
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 518 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 518 inlägg
Filma avloppet, men om du kan krypa in under huset och lyssna på stammen så hörs det ju väldigt tydligt om det rinner vatten i rören. Så då kan du spola i tillbyggnaden o lyssna på stamledningen om det rinner nåt vatten.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Bra idéer och reflektioner. Jag ska ta och lyssna innan jag tar dit nån att filma. Ang. problem så rinner det undan rätt dåligt om man spolat en stund och det var därför jag började rota i det.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Vi har likadant i vår tillbyggnad fast för badrum, hoppas verkligen inte korvarna ligger ute vid vattenbrunnen
men jag är hoppfull om att dem har kopplat ihop det i marken utanför.
I mitt fall är det lätt testat eftersom någon kan spola och jag titta i bajjbrunnen, men ni har det ju lite svårare. Testa därför till att börja med om det går att höra något i den andra stammen när ni spolar. Nästa steg är nog att filma rören.
I mitt fall är det lätt testat eftersom någon kan spola och jag titta i bajjbrunnen, men ni har det ju lite svårare. Testa därför till att börja med om det går att höra något i den andra stammen när ni spolar. Nästa steg är nog att filma rören.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Trixet är att lösa upp det innan man spolar ner det. Då är det ett bra avfettningsmedel. Håller man pulvret ner i avloppet och sen för lite vatten kan det bli en hård massa som inte går att få bort. Sedan kan det också bli för varmt i avloppetbär det kommer i kontakt med vattnet. Därför ska man först lösa upp det och därefter hälla i avloppet
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden