Det måste ju finnas massor av mexitegelfasader där ute i landet. De borde väl vara bort åt 50 år gamla vid det här laget. Vart tar alla vägen? Det känns inte som om de åldras med värdighet. Rivs de? Rivs husen? Målas fasaderna. Putsas det. Av vad jag har förstått så är det inte helt oproblematiskt att måla/slamma/putsa sådana fasader.
Jag har ju alltså själv en sådan fasad. Och ibland funderar jag på vad som kommer att hända med den med tiden.