Vi skall byta avloppsrören under mark, som idag leder till 2 avloppsbrunnar vart de är draget rör och de finns en anslutning till kommunala avloppet. Men de är av någon orsak inte påkopplat. Så de ska vi göra, brunnarna skall väck. Men.. Stötte på ett litet problem. I brunnen hittade vi nämligen ytterligare ett rör som de sipprade vatten ur. De är troligen så att de mitt i huset ligger ett "dräneringsrör" som mynnar ut där. De får inte kopplas på det kommunala avloppet. Så... Vad gör vi? Vi måste på nåt sätt ordna de med en annan brunn, med pump som pumpar ut vattnet i diket istället? Finns inget dagvattensystem att koppla in sej på i området. Dränering runt hus saknas. Lämna kvar brunnarna och fortsätta låta vattnet gå dit funckar ju inte heller.. Brunnen kommer ju över tid fyllas upp... Budjeten är stram så vad vore enklast/billigast?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.