979 läst ·
20 svar
979 läst
20 svar
Vart ska jag sälja min överblivna skruv efter nerlagd verksamhet?
Jaha, du tänker så... Jo, man vill ju inte skatta på redan skattade pengar såklart. Kanske borde kika upp det dära lite mer först.
Blocket osv hade ju varit ett alternativ men inte sitter entreprenörer och installatörer och letar sin infästning där tänker jag?
Blocket osv hade ju varit ett alternativ men inte sitter entreprenörer och installatörer och letar sin infästning där tänker jag?
Nä, det är knappast rätt marknadsplats för sånt.S skruvkakaa skrev:
Men noterar att den typen av annonsmarknad gör det möjligt att annonsera ut en pryl fast du i själva verket har t.ex 100 st exemplar att sälja, utan att omfattningen på verksamheten är synligt utåt.
Bild 1 : SS6191 - Rostfri 6,3x19mm med gummi/tät edpm. Självg
- 3000 pcs i en låda
Bild 2 : TS1000 - Rostfri 6x30mm, Självt
- 3000 pcs i en låda
Inköpet hos Ahlsells vart ~ 7800+m & 9000+m
Jag tänker att målet är att få tillbaka ~ 1500:- / låda, är det en möjlighet tror ni eller en omöjlighet i andrahand?
Målet vore ju såklart att vända sig till intresserad plåtslagare, takläggare, solcellsmontör som skulle för "symbolisk" summa köpa upp ett större parti, men med tanke på marknad och annat går väll inte skruven åt & tar lika mycket plats för dem som för mig tänker jag 🤣
- 3000 pcs i en låda
Bild 2 : TS1000 - Rostfri 6x30mm, Självt
- 3000 pcs i en låda
Inköpet hos Ahlsells vart ~ 7800+m & 9000+m
Jag tänker att målet är att få tillbaka ~ 1500:- / låda, är det en möjlighet tror ni eller en omöjlighet i andrahand?
Målet vore ju såklart att vända sig till intresserad plåtslagare, takläggare, solcellsmontör som skulle för "symbolisk" summa köpa upp ett större parti, men med tanke på marknad och annat går väll inte skruven åt & tar lika mycket plats för dem som för mig tänker jag 🤣
Jo men antingen auktioner som de flesta nämner eller hör med byggöverskott.se ifall de vill köpa inS skruvkakaa skrev:Hej!
Jag sitter på ett större parti fästelement som blivit över efter en satsning inom solcellsmontage som tyvärr inte blev som planerat.
Det handlar om kvalitetsprodukter från Weland, allt är helt nytt och oanvänt, och har förvarats torrt.
Det jag har är bland annat:
SS6191 – självborrande skruv 6,3x19 mm med tätbricka (används vid montage av solpaneler i plåt/tak)
SS1025 – stockskruv (för infästning i trä + montage av skensystem till solceller)
BU1200 – bult M10x20 mm (för montering av fästen och skenor)
TS1000 – skruv 6x30 mm
Utöver detta finns även en del andra fästelement, brickor m.m.
Det rör sig om större mängder (bulk), så det är kanske mest intressant för:
företag
montörer
återförsäljare
eller någon som jobbar med solceller / bygg
Jag funderar nu på vart det är smartast att sälja detta –
👉 sälja i parti till företag?
👉 auktion?
👉 eller finns det någon aktör som köper upp sådant här?
Tar tacksamt emot alla tips 🙏
Klicka här för att svara