Dum fråga kanske, men frågar man inte så får man inget veta.

Jag antar att det billigaste är att köpa hos sandtag/grustag? Men om man inte har tillgång till dragkrok/släp, vad gör man då? Jag har hört att man kan köpa säckvis ibland, brukar man kunna göra det hos sandtag och är det jättedyrt jämfört med att köpa sanden löst?

Eller ska man beställa hemkörning?

Antingen kör du hem sanden själv på släpvagn. Det brukar kosta 250-300sek per lass och du får med dig långt under en kubikmeter.

Du kan också få sanden levererad i storsäck, big bag. Vet inte vad det kostar.

Det tredje alternativet är att en lastbil tippar 10 kubik hos dig, det brukar kosta 2500-3500sek beroende på hur och vem man frågar.

Vad som är billigast styrs ju av hur mycket sand du ska ha.

Jag fick en "skopa" stenmjöl hemkörd från grustaget. Bor ca. 1 km bort. Skopan innehöll drygt 1 kubik och jag pröjsade totalt 350 spänn.

K
Sand på småsäck (25 kg) finns på byggmarknaden.

MathiasS skrev:
Antingen kör du hem sanden själv på släpvagn. Det brukar kosta 250-300sek per lass och du får med dig långt under en kubikmeter.
Beror ju på hur noga man är med vikten, samt hur sliten släpvagnen är! ;-)

Hur mycket behöver du?

En släpkärra kostar ca 200 kr, motsvarar väl kanske 700 kg, vill du ha det hemlevererat kostar transporten i runda slängar 700 kr per timme. Då kan du å andra sidan få ett antal kubik eller ton och då blir det ju plötsligt andra siffror vi pratar om.

Kolla under t ex under rubriken "Grustag" i Gula Sidorna och ring det som är närmast dig. De kommer att ge dig ett tämligen exakt pris.

MVH
Ronnie

Kolla in denna kanske inte d mest ekonomiska, men det är smidigt.

www.bigbag.nu

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.