Vi är ute efter ett hörnbadkar utan bubbel (OBS!) och jag vet inte vart jag ska leta nånstans! Mitt drömbadkar är ett IFÖ Caribia, dock är inte priset någon dröm, 11 000 går det lös på. Har hittat någon billigare variant från Neptun, sedan faller priset och det blir då fråga om plastbadkar för ett par, tre tusen, jag inbillar mig att emaljerad plåt är bättre. Nån expert här kanske vet vad man bör ha för material i karet, emaljerad plåt eller plast? För- och nackdelar med respektive? Finns det någon billigare variant av hörnbadkar i plåt (typ inget märkeskar) och vart köper jag då det? Tips önskas!

Kolla på www.sigro.se där har vi köpt en hel del badrums saker. Eller gå helt sonika ut till företagen och pruta. Det finns ett bra ställe i stadshagen på kungsholmen där jag tror man kan pruta lite.

Annars har K-rauta egna märken om man inte är så beroende av fabrikatet som prismässigt verkar vettiga. ;D

Jag letar också efter hörnbadkar utan bubbel, så säg gärna till om du hittar några bra kar till bra pris!

Kar utan bubbel? Det är väl bara att låta bli att starta kompressorn när man badar? Lite beroende på hur den är kopplad så är den ju bra att ha för att blåsa ur jetsen efter badet.

Mvh
Thomas :)

Thomas_P skrev:
Kar utan bubbel? Det är väl bara att låta bli att starta kompressorn när man badar? Lite beroende på hur den är kopplad så är den ju bra att ha för att blåsa ur jetsen efter badet.

Mvh
Thomas  :)

Fast här var ju grejen att jag inte ville ha något bubbel, blås eller vad du nu vill kalla det alls! Alltså ett vanligt hederligt emaljerat plåtbadkar fast det ska råka stå i ett hörn.

Gustavsbergs Bette har en del hörnbadkar som inte är så dumma. Och det utan "blås och bubbel" ;)

Fast här var ju grejen att jag inte ville ha något bubbel, blås eller vad du nu vill kalla det alls! Alltså ett vanligt hederligt emaljerat plåtbadkar fast det ska råka stå i ett hörn.
OK, jag trodde att du ville ha massagedelen men ingen luft vilket förvånade mig men nu är jag med :)

Mvh
Thomas

Billiga hörnbadkar utan en massa utrustning finns att köpa på hornbach. Min bror köpte ett för runt 1500:-, det var dock utan front etc.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.