Hej har köpt en varmförrådsdörr på byggmax och behöver montera ett extra gångjärn men kan inte hitta på internet efter liknande gångjärn M3248/49 som är justerbart.
Nån som haft turen och hittat liknande?
Ska kontakta byggmax på måndag om jag inte hittar
Justerbart gångjärn märkt M3248/49 monterat på en vit dörrkarm, söker efter liknande för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är fler som sökt efter dessa gångjärn.
https://www.byggahus.se/forum/threads/gangjaern-till-ytterdoerr.392007/
De verkar ha haft problem med att finna gångjärnen men det är även bland de vanligaste gångjärnen på marknaden i nyproducerade dörrar och du bör kunna köpa dom hos låssmeder, järnaffärer och välsorterade byggmarknader.
Där jag jobbar säljer vi dessa gångjärn även av samma fabrikat som du har Metallkompaniet.
https://metallkompaniet.se/produktkatalog/gangjarn/3248-ks-kv/

• Gilla
allexx
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det är fler som sökt efter dessa gångjärn.
[länk]
De verkar ha haft problem med att finna gångjärnen men det är även bland de vanligaste gångjärnen på marknaden i nyproducerade dörrar och du bör kunna köpa dom hos låssmeder, järnaffärer och välsorterade byggmarknader.
Där jag jobbar säljer vi dessa gångjärn även av samma fabrikat som du har Metallkompaniet.
[länk]
Vad svårt det ska vara att hitta detta i en butik som säljer till privatperson

D Dublin skrev:
Har du provat att vända dig till skånebeslag för att höra om du kan köpa av dem direkt, eller om de har nån återförsäljare som privatpersoner kan handla från?
[länk]
Kan inte köpa av dem. Men har om det går dit de säljer

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att få tag på motsvarande gångjärn då det är bland de vanligaste i nyproducerade dörrar.
Har du frågar hos låssmeder, järnaffärer och välsorterade byggvaruhus?

1 123abc skrev:
Jag förstår inte att det ska vara så svårt att få tag på motsvarande gångjärn då det är bland de vanligaste i nyproducerade dörrar.
Har du frågar hos låssmeder, järnaffärer och välsorterade byggvaruhus?
Hos låsfirmorna så verkar det vara Assa som gäller! Och deras motsvarighet är restad. Har kollat flera stället och online. En låsfirma ska ringa mig i morgon om de kan beställa åt mig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.