hantverkare1 skrev:
Hm. Ska man behöva ge sig in i Göteborg imorgon iaf. Trodde jag skulle slippa.
Ja, det är skit att behöva bo i storstad o ha allting nära inpå sig... ;) ;) ;)

Edit: på jobbet köper vi stora mängder härifrån..... det kanske går att googla vidare utifrån deras artnr....bara en långsökt tanke.... LÄNK

Redigerat:
Närmaste lantmännen (Uddevalla?) borde väl kunna skramla fram en sådan? Men det kostar ungefär dubbelt såmycket som man vill betala + moms...

Annars har du ju traktormeckat på Orust, Olssons i Ellös - de borde ha?

Den finns en anrik järnhandel i Stenungsund också som brukar ha det mesta, Rehnbergs järn.

Tråkigt Hantverkare1 att du fått otrevligt bemötande hos wiberger. Jag har visserligen aldrig besökt stället utan bara per tele vid flertalet gånger och alltid blivit väl bemött.

Pär

P
hantverkare1 skrev:
P.lundgren google-fu??
Google-fu egenskapen att snabbt besvara vilken fråga som helst med hjälp av Google (eller någon annan internetresurs).

Jag inser så här i efterhand att mitt inlägg kan uppfattas som lite spydigt mot dig. Det var inte tanken utan jag försökte lite halvlustigt peka på att tre andra gett dig ungefär samma svar medan jag skrev mitt.

Remne skrev:
Ja, det är skit att behöva bo i storstad o ha allting nära inpå sig... ;) ;) ;)

Edit: på jobbet köper vi stora mängder härifrån..... det kanske går att googla vidare utifrån deras artnr....bara en långsökt tanke.... LÄNK
Mja, har 6 mil till Göteborg.
Det jävliga är att jag varit i Gbg hela veckan och trodde jag skulle slippa idag😄

• Gilla
Remne
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Den finns en anrik järnhandel i Stenungsund också som brukar ha det mesta, Rehnbergs järn.
Rehnbergs kan nog ha, dom har ju till och med Festool om jag minns rätt.

Blir nog en sväng dit

pär h skrev:
Tråkigt Hantverkare1 att du fått otrevligt bemötande hos wiberger. Jag har visserligen aldrig besökt stället utan bara per tele vid flertalet gånger och alltid blivit väl bemött.

Pär
Jag skulle ha en fyrkantig mutter för nått år sedan, tror det finns en tråd här om det också.
Fick då tips om Wiberger och eftersom jag när jag läste inlägget var ca 200 m ifrån dom så åkte jag dit och bankade på.
Blev i princip utskälld och idiotförklarad att jag hade mage att tro att jag kunde komma dit och tro att dom hade tid/lust/intresse av en så liten affär.

p.lundgren skrev:
Google-fu egenskapen att snabbt besvara vilken fråga som helst med hjälp av Google (eller någon annan internetresurs).

Jag inser så här i efterhand att mitt inlägg kan uppfattas som lite spydigt mot dig. Det var inte tanken utan jag försökte lite halvlustigt peka på att tre andra gett dig ungefär samma svar medan jag skrev mitt.
Aha!
Jag tolkade det inte spydigt!

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Här kommer en bild från Hornbach Gbg, så ser du vad dom har för sortiment och pris.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
bjoar564 och 6 till
  • Laddar…
Jag har med Wiberger att göra nästan dagligen och dom är alltid bra att ha med att göra så jag blir mycket förvånad att läsa motsatsen, mycket tråkigt att höra...

Jag fick tag i det jag skulle, av en ren slump.

Var inne och hämtade ut ett hjul hos cykelhandlaren och då såg jag att han hade en hel "skrotlåda" med olika vred och annat smått och gott. Fick köpa 4 st till det facilia priset av en en kanellängd.

(Fick dom gratis men det ligger ett bageri precis bredvid)

• Gilla
Mr Handyman och 3 till
  • Laddar…
Ser ut som om det vore läge att ta en titt på Hornbach vid nästa tillfälle ett passeras.

Det är lite farligt, jag blir som ett barn vid lösgodiset:) Men det är trevliga saker att ha hemma när jag bygger en jigg eller dyl.

Senast jag var på Hornbach berömde jag dom för initiativet att ta in dessa prylar i sitt sortiment. Killen jag pratade med sa att det kommer mer saker i stil med detta, jag passade på att ge lite önskemål om bla t-tracks. Det står alltid nån där vid "godishyllan" och rotar bland prylarna så jag antar dom säljer en del i alla fall.

• Gilla
Mr Handyman och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.