2 776 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Vart hitta mafell mt55?
Som rubriken lyder, vart hittar jag mt55 billigt i tyskland? Suttit och letat ikväll och hittar just inge bättre pris än i sverige? Gjärna paketpris.
Har ni några tips på shopar som är smidiga och skickar till sverige? Vart har ni andra köpt era sågar ?
Har ni några tips på shopar som är smidiga och skickar till sverige? Vart har ni andra köpt era sågar ?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har ingen koll på Tyskland gällande Mafell, men i England finns flera webbsajter som skickar till Sverige till vettiga priser. Axminster.co.uk.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
La nyss beställning från axminster. Nära 2500 billigare än vad jag hittat i sverige får ju anses som godkänt. Dock blev det bara en klinga. Finns det nån i sverige som har klingor, så man slipper extra frakt utöver sågen?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Förstår inte riktigt frågan, men om man vill ha extra klingor till sågen och slippa frakten kan man ju passa på att beställa dem tillsammans med sågen. Rimligen finns det också mängder av andra fabrikat som passar, vad är klingan i diameter? Är den 160? 165mm? De två finns det i alla fall mängder av. Det finns förstås också en svensk försäljare av Mafell i Jönköping.jonahp skrev:
Mr Handyman skrev:Förstår inte riktigt frågan, men om man vill ha extra klingor till sågen och slippa frakten kan man ju passa på att beställa dem tillsammans med sågen. Rimligen finns det också mängder av andra fabrikat som passar, vad är klingan i diameter? Är den 160? 165mm? De två finns det i alla fall mängder av. Det finns förstås också en svensk försäljare av Mafell i Jönköping.
Axminster hade ju alltså inga lösa klingor som passade vad jag kunde förstå. Måttet på klingan är 165/20/1,8 har jag för mig, inga vanliga klingor alltså.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Nu förstår jag, glömde att det var så. Hitachi gör ju 165/20/2,0mm, vilket är väldigt nära åtminstone. Men det finns också en firma i England som heter NMA Tools. De borde kunna hjälpa till med det. Deras hemsida är lite konstig, men de är så vitt jag vet generalagent i England. Axminster brukar också kunna ta fram andra saker än de har i sin katalog från tillverkare de säljer saker av.
Klicka här för att svara