tre tecken...

åldersbeständig plast på vilken bygghandel som helst funkar inte den?

Den är för tunn:-) 1-2 mm är jag ute efter för en billig peng.. Har hört att det ska finnas på vissa bygghandlar men vet inte vart el vad det kallas:)

1mm plast är rätt tjockt?

Får man fråga vad du ska ha det till?

Mikael_L
Går det??
Ja 1mm tjock plast på rulle ... Är den inte för styv för att kunna rullas upp?

En gammal plastflaska som det varit saft eller spolarvätska är väl max 1mm tjock, och den plasten är ju redigt styv.
Visst beror det väl på vad slags plast vi pratar om, men ÅB-plast och plastflaskor m.m är väl PE (polyeten?)

Biltema har gummiduk av olika tjocklekar.

Det ska finnas. Ska användas till provisoriska rutor. Vi snackar inga 30m rullar här utan 1-3 m2 :-)

tunn plexiglas kanske funkar?

Mikael_L
Ja det finns ju en slags mjuk, men ganska tjock och stark plast som används som rutor i båtkapell och husvagnsförtält och sånt.
Undra om du borde kolla vad båt och husvagns-försäljare kan erbjuda?
Eller en tapetserarverkstad, om nu inte alla är utrotade?

Ja, tunn plexi skulle funka.. Men frågan är om nån sett detta på nått byggvaruhus.. Självklart går det att gå till en glasmästare men dom brukar aldrig va direkt billiga:)

P
Varför inte en bit 2-3mm enkelglas? Det skär ju glasmästaren upp på stunden. Kostar nada

TheStills skrev:
Varför inte en bit 2-3mm enkelglas? Det skär ju glasmästaren upp på stunden. Kostar nada
För krångligt att montera samt är det ju inte så tåligt:)

Kvibergs marknad i Göteborg har plast på rulle..., ett gäng tjocklekar där... från 35:-/meter (för den tunnaste) upp till 80:-/meter har jag för mig...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.