Vad är det för förutsättningar i övrigt? Går rören i golvet från annat rum eller kommer de rakt upp från källare där de går i taket. Det jag är ute efter är om det är enkelt att dra nya från där de här kopplar på något annat (inspekterar koppling). Vad är det för material i väggen, vill du ha vattnet på samma plats om du får möjligheten att flytta dem?
I den bästa av världar så kan du enkelt dra nya rör och flytta dem så de inte kommer upp ur golvet utan att både avlopp och vatten kommer ur väggen. Det är inte ett krav men om du tänker ha tvättmaskin i köket bör du fundera på tätskikt och golvbrunn.
I den bästa av världar så kan du enkelt dra nya rör och flytta dem så de inte kommer upp ur golvet utan att både avlopp och vatten kommer ur väggen. Det är inte ett krav men om du tänker ha tvättmaskin i köket bör du fundera på tätskikt och golvbrunn.
Rören går från varmvattenberedaren i källaren i mellanbjälklaget till köket. inga problem dra nya men kommer ta tid att öppna golvet underifrån och dra nytt, källaren är ouppvärmd så därför går de väl isolerade i golvet. Nya diskhon hamnar på samma plats så behöver inte dra om pga det. Att ändra till att de kommer från väggen blir lite risk då det är ett timmerhus och yttervägg så vill behålla från att de kommer från golvet, de går egentligen under skåpen ca 1 m så jag kan ändra att de kommer från sidan istället med nya köket men avlopp kommer från golv. Sen blir det även en diskmaskin. hmmm golvbrunn och tätskikt skulle man ju kunna ha under diskmaskin och diskho... lite att tänka på.
Man ska fråga sig hur jobbigt blir det att byta dom när det behövs.
Känns ju som det är fullt görbart att göra senare utan att det krävs massa extra arbete.
Jag hade nog nöjt mig att kapat innan skarven och satt dit minikulventiler.
Känns ju som det är fullt görbart att göra senare utan att det krävs massa extra arbete.
Jag hade nog nöjt mig att kapat innan skarven och satt dit minikulventiler.
Klicka här för att svara