Grejen är ju att de beräkningar och antaganden som "man" baserar "det är farligt att lägga golvvärme i dåligt isolerade källare" på är ganska ordentligt extrema förutsättningar, som man inser om man orkar traggla sig igenom länken jag gav några poster upp.
För mig är det en lite annorlunda värld som öppnat sig nu när jag gått från bostadsrättsägare till att äga ett renoveringsobjekt från sent 70-tal till hus -"fukt fukt fukt röta röta fukt fukt fukt"... Paradoxalt nog har jag insett att man egentligen inte kan lita på vad andra eller ens "sakkunniga" säger utan att det är bättre att försöka förstå problematiken och om det faktiskt kan vara ett problem i ens eget fall eller inte (det paradoxala ligger i att jag själv lixom väldigt många andra här gillar att komma med ganska definitiva uttalanden och/eller spetsiga ifrågasättanden om tingens ordning, men det är väl det som också är charmen med öppna forum?!?).
Det är ju det jag menar, "man baserar" på det värsta av det värsta, så det är därför som jag tycker det är lite överdrivet. Finns säkert givetvis nackdelar att göra på ett visst sätt, men så är det ju med väldigt mycket.
Tycker bara att det är intressant att det varnas att det ska vara jättedåligt men läser sällan att det har hänt någon.
Ja detta är ju ett forum så det är klart att man ska komma med kommentarer, och jag lämnade min som en motsats
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.