Vi har en bebyggd tomt i närheten av Norrköping. Senaste värderingen var 2,6 miljoner. Vi har även en grannfastighet som obebyggd. Värdering ca 400 000.
Tanken är att slå ihop dom så vi kan öka lånet från banken då vi ska göra en tillbyggnad.
Min fråga är om det är värt kostnaden att slå ihop fastigheterna (kostnad Lantmäteriet mot högre lån mm)
Bild på nya bastutunnan för uppmärksamhet
Tanken är att slå ihop dom så vi kan öka lånet från banken då vi ska göra en tillbyggnad.
Min fråga är om det är värt kostnaden att slå ihop fastigheterna (kostnad Lantmäteriet mot högre lån mm)
Bild på nya bastutunnan för uppmärksamhet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 887 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 887 inlägg
En vinst med att slå ihop de två till en är väl att du slipper fastighetsskatten på den obebyggda tomten?
Nu är kanske taxeringsvärdet på tomten så lågt att det bara rör sig om några tusenlappar om året, men det kanske kvittar den ökade räntekostnaden?!
Nu är kanske taxeringsvärdet på tomten så lågt att det bara rör sig om några tusenlappar om året, men det kanske kvittar den ökade räntekostnaden?!
Klicka här för att svara