Är det måhända en vattenkyld sladd? Eller en genomströmningsvärmare?
Eluttag monterat vid glasvägg i växthus, med orange klinkergolv och korg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I denna växthusutställning fanns flera exempel på utförandet.

• Wow
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A
Finns det en kabel i stupröret? Jag ser inte någon kabel. Men om den är där så kanske det är en värmekabel för snösmältning

Det sitter ett eluttag i det svarta röret. Tog ett tag innan jag såg att det var det det var och inte ett vitt rör

Ja, det finns kabel och uttag i vattenutloppet.

Hade det inte varit snyggare med en svart hona.:crysmile:

Ingen aning hur dom tänker. Dom måste ju demontera uttaget från sladden varje gång dom byter växthus i utställningen.

Man har väl helt enkelt bara släppt ner en skarvsladd i stupröret för man tyckte det var praktiskt och snyggt istället för att den skulle hänga lös?
Det ser ut att vara inomhus, så risken att det skulle rinna vatten där är väl obefintlig?

• Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
A
Jaa, nu ser jag! Jag trodde att det vita skarvuttaget var en rörbit som stack fram

Ja vi får hoppas att uttaget åker ut innan växthuset gör det...pfff, finns fôlk te allt...

lärjungen
Ser inget konstigt med detta :thinking: Utställningen är gissningsvis inomhus så röret har ingen verklig funktion, och man vill dra en dold skarvsladd istället för att folk ska gå runt och snubbla på den. Smart lösning.

• Gilla
useless
  • Laddar…
Tekniskt är det inget problem, allt är inomhus. Och då förutsätter jag att det inte är bara vanlig lampsladd som användes.
Risken är dock att hugande spekulanter ser detta och tycker att det är en bra ide som kan användas sedan där hemma.
F ö förstår jag inte vitsen. Växthuset måste ju matas någon annanstans ifrån. Vad ska man ha denna vidarekoppling för?
Eller är det kanske så (som Gud förbjude) att detta är inmatning till växthusets innerbelysning med omvänd användning av hona/hane?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.