VIll bara varna för ett kit med betongborrar och plugg som dom säljer på silvan.
I lördags så skulle jag borra upp en del saker på väggen.
Hade redan börjat borra men eftersom borrarna jag använde mig av var så pass dåliga så åkte jag till silvan o köpte mig ett kit med borr och plugg.
Borrade klart det första hålet där det saknades 1 cm. började sedan borra nästa hål, han knappt stoppa in borren o börja borra innan den helt vek sig o lämmnade ett par fina märken på väggen och ett litet märke på min arm. tur nog så blev det inga större skador.

Ska man möjligen kontakta silvan och meddela vad deras borr har gjort och begära ersättning för väggen? eller är detta ngt man ska "räkna" med att det händer?

Räkna med att billig kit-borr är sämre än dyr; det är ju rimligt. Man behöver kanske inte räkna med att de är SÅ dåliga som du beskriver.

Begära ersättning från Silvan är nog lite mycket att hoppas på, men absolut meddela dem att grejorna är dåliga. Kan mycket väl hända att de själva gått på en nit, och köpt in ett parti borrar från en dålig leverantör. Eller så var det kanske ett måndagsex. Hursomhelst, tala om det för dem.

Har själv köpt billiga betongborrar, det är ingen hit. Tror inte du får ersättning för den skada de vållat men en borr eller pengarna tillbaka har du nog rätt till

hurosomhelst så ska ju verktyg hålla för vad dom är avsedda för, man ska inte som konsument behöva bedöma kvaliteten bara genom priset, ett kit med borrar kan kosta 150kr hos lokala järnhandlaren, medans exakt samma kostar 50kr hos micro/silvan...

Är en borr avsedd att borra betong med så ska den hålla för det...
Speciellt om den har en livslängd på ett tiotal sekunder...

priset kan säga mycket om kvaliteten, och i vissa fall ingentingt alls, 50kr kan vara bättre än 150kr, man vet aldrig det innan man har testat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.