Jag gjorde förra månaden (Oktober) av med 267kWh.
Högst förbrukning har jag efter jobbet när alla kommer hem. Mat ska lagas, någon liten ska bådas, saker ska laddas, TV:n är på osv.
Även på morgonen drar det extra mycket innan alla har lämnat huset.

Jag tjänar definitivt ingenting på påtvingat timpris!

• Gilla
Fredrik U och 16 till
  • Laddar…
Z Zharz skrev:
Har timpris. Har aldrig slagit SE3...
106öre nu i oktober. Då kör vi tvättmaskin, TT och diskmaskin på nätterna
Du får ju stänga av vvb på dagen.

• Gilla
  • Haha
Tipo874 och 3 till
  • Laddar…
Tomture61
D Daniel 109 skrev:
Så då tycker du att andra ska vara med och betala för din dåliga förbrukningsprofil?
Hur får du ihop att jag skulle förbruka mer el med rörligt elpris med hur jag är tvungen att leva . Obs vill ej sitta uppe mitt i natten o vakta mina vitvaror om nu ngt skulle hända .

• Gilla
  • Haha
Qunaki och 15 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Jag gjorde förra månaden (Oktober) av med 267kWh.
Högst förbrukning har jag efter jobbet när alla kommer hem. Mat ska lagas, någon liten ska bådas, saker ska laddas, TV:n är på osv.
Även på morgonen drar det extra mycket innan alla har lämnat huset.

Jag tjänar definitivt ingenting på påtvingat timpris!
Använder du ingen el till uppvärmning?

• Gilla
7ender och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H Hampus55 skrev:
Det är klart när dem inte visste att vattenfall ändrat utan att meddela
Använder du någonsin ordet ”de”?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fredrik U och 64 till
  • Laddar…
harry73
Använder man ingen el till uppvärmning, förlorar man lite på timpris.
Har man el till uppvärmning, Gunnar man lite, kan man dessutom lägga om sin förbrukninng till natten, kan man tjäna mycket på timpris

• Gilla
iMicke och 5 till
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Hur får du ihop att jag skulle förbruka mer el med rörligt elpris med hur jag är tvungen att leva . Obs vill ej sitta uppe mitt i natten o vakta mina vitvaror om nu ngt skulle hända .
Nu begriper jag inte vad du skriver.

Tomture61
D Daniel 109 skrev:
Nu begriper jag inte vad du skriver.
Antar att ditt ord "förbrukningsprofil" och alla andra betala för betyder att du tycker att mitt sätt att förbruka el när jag tycker det är lämpligt är fel och det drabbar andra , det är så du skriver och hur jag tyder det du skriver .

Tycker inte jag har råd att köpa en elbil för 600k - 1000k
Tycker inte jag har råd att inst ladduttag för elbil .
Tycker inte jag har råd att investera i ny VP för 100k-150k så jag kan förbruka el när den är billigare .
Tycker inte jag har råd att köpa nya vitvaror som kan programmeras att tvätta / torka mitt i natten .

Har du förstått att en del inte tycker det är ok att bli påtvingad ett Timprisavtal när man inte har ngn nytta av det + att man har noll koll på hur elräkningen kommer att bli , högre / lägre .

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fredrik U och 34 till
  • Laddar…
Nej, det behöver du inte göra. Men varför tycker du att andra ska få sämre elpris för att du har en dålig profil? Om du vinner på snittpris så förlorar andra motsvarande summa.

• Gilla
  • Älska
  • Arg
Allman och 18 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Använder du ingen el till uppvärmning?
Nej. Bara hushållsel.
Alla med ved, pellets, olja, passivhus eller fjärrvärme är i samma sits.
Timmavtal är nästan alltid olönsamt.

• Gilla
  • Älska
fiskarn87 och 5 till
  • Laddar…
Tomture61
D Daniel 109 skrev:
Nej, det behöver du inte göra. Men varför tycker du att andra ska få sämre elpris för att du har en dålig profil? Om du vinner på snittpris så förlorar andra motsvarande summa.
Du får gärna förklara hur du får ihop detta resonemang .
Vad är en dålig profil enligt dig ?

Finns lite olika sätt att köpa el , fast pris , rörligt pris och timpris + ngr till .

Tror herr Daniel 109 gillar dramatik och ställa sig på tvären , inte första ggn jag ordfajtas med dig , ser dina antal inlägg , bara det är dramatiskt !

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
baal och 20 till
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Du får gärna förklara hur du får ihop detta resonemang .
Vad är en dålig profil enligt dig ?

Finns lite olika sätt att köpa el , fast pris , rörligt pris och timpris + ngr till .

Tror herr Daniel 109 gillar dramatik och ställa sig på tvären , inte första ggn jag ordfajtas med dig , ser dina antal inlägg , bara det är dramatiskt !
Ja det är ju hans största intresse i livet. Han är professionellt troll på Byggahus.

Om man har rörligt avtal så har man, sen att det kanske är bättre för leverantören eller någon annan om du byter till timpris skiter väl jag i. Jag vill inte heller ha timpris, jag orkar inte bry mig om när jag gör vad.

• Gilla
  • Haha
Tibbe55 och 19 till
  • Laddar…
Tomture61: Det faktum att du anser dig vinna på månadsmedel betyder att du har en dålig förbrukningsprofil. Om du ska vinna på det så måste andra med månadsmedel förlora. De med vettig förbrukningsprofil kommer inte att aktivt välja månadsmedel, så profilpåslaget kommer att stiga för de abonnemangen.

• Gilla
  • Arg
  • Haha
Allman och 14 till
  • Laddar…
Tomture61
D Daniel 109 skrev:
Tomture61: Det faktum att du anser dig vinna på månadsmedel betyder att du har en dålig förbrukningsprofil. Om du ska vinna på det så måste andra med månadsmedel förlora. De med vettig förbrukningsprofil kommer inte att aktivt välja månadsmedel, så profilpåslaget kommer att stiga för de abonnemangen.
Om du anser att de med rörligt avtal och som lever som jag + min familj så har du nog halva Sverige emot dig nu .

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Ulf Christensen och 17 till
  • Laddar…
S
D Daniel 109 skrev:
"Dålig förbrukningsprofil" "Vettig förbrukningsprofil"

Snacka om nymodigt jävla skitsnack, vem är du att bestämma vad en vettig förbrukningsprofil är? :D

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fredrik U och 48 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.