Varning till alla som tror dem har rörligt elavtal med schablonavräkning dvs genomsnittspris räknat på hela månaden. Nu ändrar vattenfall avtalet utan tillåtelse och du blir fast i timpris istället för månadspris. Sen när dem ändrat i elmätaren så spelar det ingen roll vilket bolag du ändrar till. I framtiden kommer du bara ha timpris så länge du inte väljer fast avtal.
Hur kan det vara en nackdel med timpris menar du ?H Hampus55 skrev:Varning till alla som tror dem har rörligt elavtal med schablonavräkning dvs genomsnittspris räknat på hela månaden. Nu ändrar vattenfall avtalet utan tillåtelse och du blir fast i timpris istället för månadspris. Sen när dem ändrat i elmätaren så spelar det ingen roll vilket bolag du ändrar till. I framtiden kommer du bara ha timpris så länge du inte väljer fast avtal.
Inte okej att ändra under pågående avtalstid.
Men när avtalet går ut kan dom nog ändra till i stort sett vad dom vill, så länge dom följer gällande lagar och regler. Då får man som konsument utnytja sin rätt att byta till något som man tycker är bättre.
Men när avtalet går ut kan dom nog ändra till i stort sett vad dom vill, så länge dom följer gällande lagar och regler. Då får man som konsument utnytja sin rätt att byta till något som man tycker är bättre.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 178 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 178 inlägg
Tycker det är åt h...e att Vattenfall och tydligen andra elleverantörer kan ändra ens avtal fast man valt att ha rörligt pris , WTF ......
De som har ett fast elpris var ju i blåsväder ett tag .
Tycker samtidigt det är knepigt , har haft samma elmätare sen 2008 , hur kan jag bli fastlåst i Timpris .
Enligt en annan tråd så går det tydligen ej att ändra tillbaka till rörligt pris !
De som har ett fast elpris var ju i blåsväder ett tag .
Tycker samtidigt det är knepigt , har haft samma elmätare sen 2008 , hur kan jag bli fastlåst i Timpris .
Enligt en annan tråd så går det tydligen ej att ändra tillbaka till rörligt pris !
Redigerat:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 178 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 178 inlägg
Själv fick jag ett mail från Vattenfall , trodde det var reklam för timpris så brydde mig inte .P Patzie skrev:
Idag fick jag lära mig ngt annat
Hittar ingen info om detta på Vattenfalls hemsida !
Fick också detta mail i går men, avfärdade det som reklam, går jag in på Vattenfall står det dock att jag har rörligt avtal, lägligt att de har stängt av telefonerna imorgon...