Elisabethhonu
N NoOne2k skrev:
Bra start på veckan :)

Personer med koppling till företaget har uppenbarligen en bevakning av tråden.

För övrigt så hade det varit intressant om redaktionen hade kunnat få tag i företaget i denna typen av trådar, ofta finns det ju minst två versioner av samma historia, i detta fallet verkar det finnas fler ;)

Håller helt me , det börjar likna Flashback där alla kan hitta på saker om alla .
Man skulle kunna tro att Swebygg har gjort jobb i hela Sverige och alla har nått att säga om företaget. Men va man kan se på nätet så har dom inga anställda och har ju bara funnits i ett år .Låter mer som alla inlägg är skrivna av en och samma person som har väldigt lite att göra .

• Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Hej

Är det här samma bolag
(SWEBYGG AAA AB) ? Jag har en offert från dem.
Har du deras organisationsnummer ?

Tack för hjälpen på förhand

Th A Th A skrev:
Hej

Är det här samma bolag
(SWEBYGG AAA AB) ? Jag har en offert från dem.
Har du deras organisationsnummer ?

Tack för hjälpen på förhand
Hej
Det är samma bolag, dom bytte namn ett tag efter denna recension.

Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Tjena
Swebygg åtgärdade inte sina fel eller ville åtgärda sina fel
Skönt att det funkar bra, men det är inte det som jag har varit mest kritisk till heller. Vem som helst kan få det att funka bra, men att bygga rätt eller göra rätt är en annan sak.

Jag skulle rekommendera er att ta in en besiktningsman så ni ser att dom följer Hus AMA eftersom det är något dom inte vet vad det är

Hoppas att det fortsätter i den andan för eran skull
Du skrev ju i första inlägget att dom ville åtgärda sina fel men att dom inte fick och nu skriver du att dom inte ville åtgärda felen. De har ju rätt att åtgärda felen

Såg att halva svaret försvann
Tråden handlar inte om att visa upp hur felen ser ut, tråden handlar om att hänga ut oseriösa aktörer, jag har ett besiktningsutlåtande med 77 fel, men att visa bilder för att göra folk nöjda/skadeglada är jag inte ute efter.

Samt att då hamnar vi i ett till läge, vad ser du på bilderna? Jag vet inget om dig, du kanske tror att det är rätt och ska börja hävda det pga en bild. Allt handlar om betraktarens öga på vad dom ser.

Tanken med tråden är, nästa person som ska göra affärer med Swebygg kanske kollar upp dom ordentligt och gör en besiktning innan dom betalar.
Det låter ju vettigt, men nu har vi ju bara dina ord på att detta projekt är åt hel-te. Du har ju inte lagt upp några bevis på att det verkligen är så. Lite fel att hänga ut ett företag på byggahus att de är oseriösa genom en berättelse som betraktaren inte vet om den är sann eller ej speciellt när någon annan skriver i tråden att företaget verkar bra.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
jupp, om det inte förefaller att dom inte kan intyga sin kompetens som det hände här så är det svårt

juristen misstänkte att det var egentillverkade intyg på el & vatten som visades upp, så dom kunde aldrig styrka sin kompetens

Sen har dom fått flertalet chanser att komma med planer och förslag men var inte intresserade förrän skälig tid hade gått
De fick ju inte åtgärda felen enligt ditt första inlägg

S Swat10 skrev:
Peter har anmält mig för att jag skulle representera företaget dock så är ej fallet utan jag lyssnar på vad Peter säger o vad företaget säger
Företaget har inte fått 1 krona betalt av deras kund jag ska få namnet och jag ska få bilder imorgon på badrummet som skulle ha en gammal brunn efter renoveringen.
Kunden ville inte åtgärda något med avloppet sa företaget då hon skall installera en 2 kammarbrunn senare. Peter har sagt att företaget måstegöra detta då det måste ingå i företagaren åttaganden.
Vilket det ej finns något dokument om
Peter som Jobbar på sh bygg har kommit in i efterhand och har tagit med sig en besiktningsman som gör besiktningar åt SH bygg så det har uppstått ett jävenligt företagaren.
Han har bett om att få ta dit en oberoende besiktnings man vilket vare sig kunden (Kajsa) och Peter ej svarat på
Och jag bildar min egna uppfattning men som sagt så är Peter ute efter att smuts kasta företaget men han tar inte upp något om hur kontrakt och överenskommelsen är
Om du har kontakt med företaget kan du fråga dom hur de kan skriva på sin hemsida att de får göra elinstallationer när de inte ens finns registrerade för detta. Kanske ide att TS kontaktar elsäkerhetsverket så de får besikta elinstallationen då de verkar sakna behörighet för detta.

Anonymiserad 122206 skrev:
Jag var inne på firmans hemsida och den Inger mig inget förtroende alls. Ingenstans, inte ens under avsnittet om, står det vem som står bakom bolaget. Det får mig att fundera på vad man döljer.

Att TS inte skriver och lägger ut allt vi önskar är inte riktigt ett rimligt skäl att döma honom alltför hårt. Det finns trots allt folk som värnar lite om integriteten. Jag tycker dock att ett ett maskerat besiktningsprotokoll hade varit på sin plats att visa.
Många företag med websida har samma upplägg som Swebygg

L larka742 skrev:
Under reklam...står det ett undantag för företag, där de kan bemöta kritik. Reklam?

Under en paragraf "§ 5.5 Företag i byggbranschen" så ges det att det sken av att enmansföretagare kan delta i forumet. Inget annat. Otydliga regler tycker jag faktiskt.

Substans? Ett antal "inte fackmannamässigt" sen några synpunkter, och visst kan man ha integritet - det handlar dock inte det här. Det handlar om en part som kanske tom agerar utan tillstånd från beställaren, om en part som INTE var med från början som, kanske utan tillstånd agerar sur domare för att processen blev jobbig...

Om TS sen skriver om felen på ett sätt att som antyder att någon annan skulle kunna ha en annan uppfattning om felen ... så undrar iaf jag om det verkligen är 77 stycken allvarliga fel, eller om 69 stycken är omålade spikar på golvlisterna...

TS jobbar för övrigt på en konkurrent inom Uppsala. Så när han tog in sin besiktningsman kanske han bara tog en kollega... och sen tog de över jobbet från Swebygg. Vad vet vi?

OM Ts verkligen varit beställare och rakt av sagt, de har gjort si och så - från början sa vi det, sedan det osv
Nu... ts kommer från sidan, var inte med från början, vi har inga bilder, ingenting, och ts jobbar för en konkurrent. Vad är verkligen Ts roll? Det känns ju som det finns mer i bakgrunden, eftersom ts jobbar på byggfirma, vem har gjort besiktningen, vem har tagit över jobbet? OM Swebygg ringer ts kollegor kanske det finns anledningar, att ts företag syltat in sig mer än att bara vara "bekant"....

Återigen - det kanske är så att Swebygg är värdelösa.
Men då tycker jag verkligen skulle ts fått ok från beställaren, och gjort det på rätt sätt
. Dvs fått ta bilder, visa besiktningsprotokoll etc. Vet verkligen beställaren om denna tråd?

Nu... är väldigt mycket okänt och det känns minst lika fel som att det kommer in en part som spelar kund, men egentligen är företaget.
Men vilket företag jobbar TS på då så vi kan kolla upp detta. Kanske är ruffel och båg alltihop.

Anonymiserad 122206 skrev:
Referenserna är ju fejk! Se tidigare i tråden!

Jag håller fast vid att det är märkligt med en sida där det inte står vem som äger, vem som driver, bakgrund osv. Jag hade aldrig anlitat en sådan hantverkare.
Är du samma person som TS

L larka742 skrev:
Detta svarar ju på en frågor - bra.

Framförallt är det ju viktigt detta att du har TS godkännande.
Det är ju han som är TS

Säga vad man vill om Swebygg men de påstår på hwmsidan att de får utföra elinstallationer men kollar man elföretaget saknar de behörighet för elarbeten så bluff angående detkan jag hålla med om

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.