DE73 DE73 skrev:
Ringde upp min gamla pappa och påstod dom var från kommunen och att det var dags för obligatorisk rensning av imkanal. En timme senare hade dom redan varit på plats och lämnat en faktura på 2995kr efter ROT. Googlar man på företaget så är det så dom arbetar. Gynna ej detta halvkriminella blufföretag.
Org.nr: 559076-3487
Då dom ger falsk information finns det ingen anledning att betala. Fakturan borde komma från kommunen då dom sa att dom var från kommunen. Dessutom finns inget begrepp som heter 'obligatorisk rensning av imkanal'.
Betala inget! Anmäl för falsk marknadsföring.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag svarar aldrig i telefonen om numret inte finns i min adressbok. Kollar dock upp numret och ringer tillbaka om det är viktigt/av intresse.
 
  • Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
L leifherlin skrev:
Jag svarar aldrig i telefonen om numret inte finns i min adressbok. Kollar dock upp numret och ringer tillbaka om det är viktigt/av intresse.
Fast det där är ju inte så bra att man skall behöva hålla på med. Det kan ju faktiskt vara något viktigt. Ex. polisen som ringer för att det är inbrott hemma hos dig. De ringer från ospårbart nummer (iallafall senast jag blev uppringd från polisen).
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Fast det där är ju inte så bra att man skall behöva hålla på med. Det kan ju faktiskt vara något viktigt. Ex. polisen som ringer för att det är inbrott hemma hos dig. De ringer från ospårbart nummer (iallafall senast jag blev uppringd från polisen).
Håller helt med. man kan ju trots allt lägga på luren ifall det är någon som försöker lura på dig något, eller så vänder du på de samtal och försöker sälja på dem ett begagnat kylskåp, så skall du se att du blir av med dem illa kvickt.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Har faktiskt aldrig haft det bekymret. De viktiga samtal jag fått, från sjukvården, kommunen mfl, ringer jag upp när jag tagit reda på vilken det är som ringer.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
L leifherlin skrev:
Har faktiskt aldrig haft det bekymret. De viktiga samtal jag fått, från sjukvården, kommunen mfl, ringer jag upp när jag tagit reda på vilken det är som ringer.
Är det krångligare att svara på okända nummer och säga "Nej tack, adjö" än att inte svara, kolla upp numret, hoppas att det inte är ett växelnummer och sedan ringa upp igen?
 
  • Gilla
Bigfoot
  • Laddar…
Om man har något viktigt att säga är det väl lämpligt att inte ringa från hemligt nummer, åtminstonde växel numret borde visas, då vet man om det är polisen som ringer t.ex

Många som inte svarar på okända och dolda nummer av olika anledningar
 
  • Gilla
leifherlin
  • Laddar…
TRJBerg
R ReMaxBerea skrev:
Ska vi titta på Ventilation & VVS-Tjänst Norden AB?

[länk]

Två huvudmän: Daniel Mansor Gyllenberg (36) och Dan Yahya Öqvist (49), men även en Ulla Marianne Bertilsd. Gyllenberg (81). Vad gör hon med dem två?

[länk]

Delar boende med Davoud Gholizadeh Gyllenberg (74 år) och han är nog hennes man och därmed Daniels farsa.

Det som är intressant är dock revisorn i företaget: Selver Krpuljevic.

[länk]

Han är revisor för runt 200 bolag, varav några är konkursmärkta och några är i likvidation.

Kan vi anta att alla 200 bolag har liknande moral som VVS-tjänst?
Intressanta namn.
 
G gaidin skrev:
Är det krångligare att svara på okända nummer och säga "Nej tack, adjö" än att inte svara, kolla upp numret, hoppas att det inte är ett växelnummer och sedan ringa upp igen?
Jag får tyvärr ofta påringningar flera gånger i veckan (lustigt nog nästan aldrig i anslutning till storhelger; de stackars telefonförsäljarna är väl helt slut efter att ha jobbat så hårt…) och jag har varken tid eller ork att prata med idioter som inte respekterar Nix-registret.

Utan undantag är det telefonförsäljare som har ringt när jag kollat telefonnumret online - jag svarar aldrig på okända nummer längre.

Slösar mycket hellre min lilla fritid här på forumet 😇

[offtopic]: Din tråd om Kap Verde är så kul att följa; hoppas husbygget framskrider som planerat! 🫶

Mvh
 
  • Gilla
leifherlin
  • Laddar…
D Dortmunder DAB skrev:
Jag får tyvärr ofta påringningar flera gånger i veckan (lustigt nog nästan aldrig i anslutning till storhelger; de stackars telefonförsäljarna är väl helt slut efter att ha jobbat så hårt…) och jag har varken tid eller ork att prata med idioter som inte respekterar Nix-registret.

Utan undantag är det telefonförsäljare som har ringt när jag kollat telefonnumret online - jag svarar aldrig på okända nummer längre.

Slösar mycket hellre min lilla fritid här på forumet 😇

[offtopic]: Din tråd om Kap Verde är så kul att följa; hoppas husbygget framskrider som planerat! 🫶

Mvh
Jag hade mycket samtal trots nix register fam tills ett par år sedan då jag gjorde mitt nummer hemligt på nummer upplysningarna. Sedan dess inget.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Bumpar en varning för bedragarna Ventilation & VVS-Tjänst Norden AB
 
DE73 DE73 skrev:
Bumpar en varning för bedragarna Ventilation & VVS-Tjänst Norden AB
Låter ju på namnet som att de jobbar över hela norden, men var har du stött på dem? I fall de är så att de trots allt är geografiskt begränsade.
 
H HammerGuuurl skrev:
Låter ju på namnet som att de jobbar över hela norden, men var har du stött på dem? I fall de är så att de trots allt är geografiskt begränsade.
Skojarna verkar rikta in sig på vissa orter vissa perioder. Antagligen byter dom ort när det börjar varnas i tidningar och sociala medier.

Läs mer:

https://www.vt.se/nyheter/vastervik...-polisen-jattesvart-att-bevisa-nagot/r034g5qr

https://www.sn.se/nyheter/nykopings-kommun/artikel/kommunen-varnar-for-vvs-bluffare/wjogeq8r

https://www.hd.se/angelholm/vvs-firma-utgav-sig-for-att-arbeta-for-kommunen/

https://nixnamnden.se/arenden/24-324-samt-24-325
 
DE73 DE73 skrev:
Skojarna verkar rikta in sig på vissa orter vissa perioder. Antagligen byter dom ort när det börjar varnas i tidningar och sociala medier.

Läs mer:

[länk]

[länk]

[länk]

[länk]
Det är ju en klassik metod.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.