Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Avtal.

Jag tycker det är rimligt. Kan du somna om på fem minuter?
Jaha, så har man ett avtal på 2 timmar så är en timme 3 timmar?

Det tycker du är rimligt?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Avtal.

Jag tycker det är rimligt. Kan du somna om på fem minuter?
Du blandar ihop avtal mellan kund och företag respektive företag och anställd.

• Gilla
JanneJanne123 och 3 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Jaha, så har man ett avtal på 2 timmar så är en timme 3 timmar?

Det tycker du är rimligt?
Nu pratar vi ju om dom fackliga avtalen. Lag kraven.
Och hur detta refkletrerar mot kund.

Det är en för enkling. En start avgift om du så Bill. I bägge fall.

Om det hade tagit 5 minuter att byta Ball o Fix hade kund kanske slitit sitt hår ock så.

Där för rekommen deras alltid att vänta till normal tid. Där 1h kan vara 1h.

• Haha
Pin
  • Laddar…
Fairlane
P Pin skrev:
Du blandar ihop avtal mellan kund och företag respektive företag och anställd.
Ah, det är det han gör nu igen. Glömde bort att facket kommer lägga sig i avtalet mellan företag och kund.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Ah, det är det han gör nu igen. Glömde bort att facket kommer lägga sig i avtalet mellan företag och kund.
Tror ni IT nissar aldrig kommer vilja för stå detta.

För står inte skillnader mellan fackliga avtal och firmors jour pris listor.

Så vi kan hålla här.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du som kund ska betala lön, rast, fusk mm
Allt som faktureras kunden syns på hantverkarens lönespecifikation.
Transparens, det tjatas det ju ofta om här när det gäller priser…

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Och hur detta refkletrerar mot kund.

Det är en för enkling. En start avgift om du så Bill. I bägge fall.

Om det hade tagit 5 minuter att byta Ball o Fix hade kund kanske slitit sitt hår ock så.

Där för rekommen deras alltid att vänta till normal tid. Där 1h kan vara 1h.
Haha, snälla du är väl inte så korkad på riktigt att du tror att de fackliga avtalen berör kund? Om det är så att företaget måste betala sin anställde 3 timmar enligt deras avtal så får företaget antingen se till att man tjänar tillräckligt på de två timmar som man har som minidebitering, eller ändra sin mindebitering till 3 timmar.

När jag som ung jobbade i butik fick vi extra betalt på helger, söndagar dubbelt betalt. Tror du kunderna betalade dubbelt?

Betalar du dubbelt i butiken om du handlar på en söndag?

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
För står inte skillnader mellan fackliga avtal och firmors jour pris listor.
Der verkar faktiskt vara du som inte förstår det.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Haha, snälla du är väl inte så korkad på riktigt att du tror att de fackliga avtalen berör kund? Om det är så att företaget måste betala sin anställde 3 timmar enligt deras avtal så får företaget antingen se till att man tjänar tillräckligt på de två timmar som man har som minidebitering, eller ändra sin mindebitering till 3 timmar.

När jag som ung jobbade i butik fick vi extra betalt på helger, söndagar dubbelt betalt. Tror du kunderna betalade dubbelt?

Betalar du dubbelt i butiken om du handlar på en söndag?
Jour butiker kostar normalt minst dubbelt ja. Eller mackar, 7-11 och så vidare. Inget konstigt med detta.

Kalla mej korkad om du vill.
För söker bara för klara för hållandena.
Men givet vis är dom fackliga avtalen inget kund behöver veta.

Dom ska bara veta.
Och alla vet.
99%.
Ring aldrig.
Aldrig.
Aldrig.

Ut jour. För det kostar jourtan.

Men många kommer i efter hand och spelar dumma.

Sen ska det givet vis vara rimligt.

I start avgiften denna firman har ingår en enklare av hjälpning. Lika dant med spol bilar. Är krånglet större. Blir pengen större.

Där för det finns en kommunikation på plats. Då vet kund. Och kund visste. Men sen visste hen inte. Firman god tog detta. Men kund vill fort sätta bråk.

Svårare än så är det inte.

• Haha
Demmpa
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Jour butiker kostar normalt minst dubbelt ja. Eller mackar, 7-11 och så vidare. Inget konstigt med detta.
Du svarar på en fråga jag inte ställde. Frågan är om du betalar dubbelt i samma butik på en söndag mot en vardag. Dvs om du går in på din lokala ICA butik och köper något en söndag, betalt du då dubbelt mot om du köper samma vara i samma butik en vardag?

Du vill ju koppla fackliga avtalen mot slutkund så det är väl rimligt att du betalar dubbelt då? Eller ska personalen inte få lön?

Alla fattar att man betalar en högre timmen för jour, endast du tycker att man utöver det ska blanda in fackliga avtal och bedrägerier vad gäller tid.

• Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Om butiken är stängd betalar du inte alls. Då får du gå till dom dyrare jour butiker, mackar 711 och så vidare.
Min ICA-butik är inte stängd på söndagar.
Försök inte blanda in butikens öppettider, det var inte det som var frågan. Frågan rörde om kunden ska betala mer till företaget pga fackliga avtal mellan anställda och företag, inget annat.

Att man betalar mer för jour är vi överens om. Högre timpeng på jourtid, helt ok. Minidebitering på X timmar timmar, helt ok, men man kan inte säga till kund att minidebitering är X timmar och sen fakturera mer om man jobbat mindre och skylla på ett fackligt avtal.

Ledsen löken du är ute och cyklar helt. Låt andra sköta avtal och fakturor så slipper du förhoppningsvis bli misstänkt för bedrägeri.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Min ICA-butik är inte stängd på söndagar.
Försök inte blanda in butikens öppettider, det var inte det som var frågan. Frågan rörde om kunden ska betala mer till företaget pga fackliga avtal mellan anställda och företag, inget annat.

Att man betalar mer för jour är vi överens om. Högre timpeng på jourtid, helt ok. Minidebitering på X timmar timmar, helt ok, men man kan inte säga till kund att minidebitering är X timmar och sen fakturera mer om man jobbat mindre och skylla på ett fackligt avtal.

Ledsen löken du är ute och cyklar helt. Låt andra sköta avtal och fakturor så slipper du förhoppningsvis bli misstänkt för bedrägeri.
Det är ingen som skyllt på något fackligt avtal. Bara så det fungerar inom alla branscher.

Jag märker att du har noll in blick. Men för står heller inte förklaringar.

Vill minnas att du an litade hant verkare för ett tag sedan. Inte heller då ville du för stå.

Du tror så klart du har någon bättre lösning. Dyrare Tim peng? Mycket dyrare. När väl jour hant verkares start avgift är betald jobbar hen till samma låga peng som vanligt.

Om du tror 3h för att bli väck på natten är mycket är du verkligen galnaren än vi trodde.

Jag har svårt att tro att du är en sådan veder värdig män i ska i verklig heten.

Har nämligen aldrig stött på någon sådan per son.

Vill ha folk till sig att laga sin skit mitt i natten. Men inte betala.

Fattat inte, vill inte fatta att jour kostar mer. Pratar om ica.

Har du testat dina argument mot någon du känner? Som inte jobbar med aktier på Sture plan. Dom hade sagt upp bekant skapen direkt.

Så är det att leva i en bubbla.

Om jag får se ett inlägg i klass med dessa du skrivit i kväll igen.

Ja.

Då blir det ignorera som gäller.

Till baka till sak frågan.

TS är borta.

Jag tror också det var en konkurrent som ville svart måla ett före tag. Varför Fair Lanse och hens anhang eldar på vet jag inte. Men har väl sina motiv. Aktier hos konkurrenterna kanske.

Jag tror inte denna tråd upp fyllt sitt syfte.

Gott så.

E El-Löken66 skrev:
Det är ingen som skyllt på något fackligt avtal. Bara så det fungerar inom alla branscher.
E El-Löken66 skrev:
Hörru Löken, är du så full att du inte vet vad du skrivit själv eller ens skillnaden mellan lag och fackliga avtal?

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
E El-Löken66 skrev:
Du är den som drar upp de fackliga avtalen. De gäller mellan arbetsgivare och arbetstagare, inte mellan företag och kund så de är oväsentliga här.
Nej fungerar inte alls så i alla branscher. Jag är i IT-branchen och jag har genom åren haft jour. Har vi ett avtal med kunden om att varje utryckning kostar X kr/Tim och minidebitering är 2 timmar då blir fakturan på två timmar om min tid blir kortare än 2 timmar. Om jag sen får betalt för två timmar, tre timmar eller 10 timmar har inte kunde med att göra. Vi följer det avtala vi har med kunden.
E El-Löken66 skrev:
Jag märker att du har noll in blick. Men för står heller inte förklaringar.
Kanske för att du förklaringar dels är väldigt snurriga och du inte ens kan besvara enkla frågor. Om du tror att man kan ha ett avtal med kund och sen strunta i det för att man har ett annat avtal med sina anställda så är det nog du som saknar inblick i hur det fungerar, åtminstone hur det fungerar juridiskt.
E El-Löken66 skrev:
Vill minnas att du an litade hant verkare för ett tag sedan. Inte heller då ville du för stå.
Vad ville jag inte? Förstå eller för stå? Jag förstår inte vad du vill säga helt ärligt, men jag har genom åren anlitat olika hantverkare och det har aldrig varit tjafs.
Jag anlitade till exempel en rörmokare för många år sen på jour. Redan när jag ringde sa han att det förmodligen var en enkelt sak som skulle ta 10-15 minuter att åtgärda, men man debiterade minst 3 timmar, extra betalt för att det var jour, samt närmare 1000 kr för bilen. Arbetet tog 10 minuter och räkningen kom på tre timmars jourtaxa plus bil och den betalades utan knot då den var precis det vi kommit överens om. Jag rekommenderade faktiskt den rörmokaren till andra sen, så vad är ditt problem?
E El-Löken66 skrev:
Du tror så klart du har någon bättre lösning. Dyrare Tim peng? Mycket dyrare. När väl jour hant verkares start avgift är betald jobbar hen till samma låga peng som vanligt.
Jag tror att den bättre lösningen är att man håller avtal, inte att man fuskar med tid. Man kan inte lägga på en timme för att man tycker man tagit för lite betalt per timme, då får man höja timpriset ja.
E El-Löken66 skrev:
Om du tror 3h för att bli väck på natten är mycket är du verkligen galnaren än vi trodde.
Det är oväsentligt. Företaget har själv sagt att de alltid fakturerar minst 2 timmar. Vill de fakturera minst 3 timmar så får de säga det.
I det specifika fallet var utryckningen runt 18.30 en lördag.
E El-Löken66 skrev:
Jag har svårt att tro att du är en sådan veder värdig män i ska i verklig heten.

Har nämligen aldrig stött på någon sådan per son.

Vill ha folk till sig att laga sin skit mitt i natten. Men inte betala.
Du läser tydligen lika illa som du skriver.
Försök att förstå detta.

Jag tycker man ska betala extra för jourjobb. Jag tycker det är rimligt med en minidebitering. Jag tycker båda parter ska följa det som är överenskommet.

Jag har aldrig sagt att man inte ska betala, bara att man ska faktureras efter vad som är överenskommet. Det är ruggigt fult av dig att påstå att jag sagt att man inte ska betala för hjälp.
E El-Löken66 skrev:
Fattat inte, vill inte fatta att jour kostar mer. Pratar om ica.
Jag fattar att jour kostar mer, det har jag också skrivit, men du är kanske inte läskunnig.
Det var när du blandade in fackliga avtal och att den anställde skulle ha mer betalt som jag gjorde jämförelsen med ICA, för den anställde får mer betalt på helgen, utan att kunderna får betala mer för mjölken.
E El-Löken66 skrev:
Har du testat dina argument mot någon du känner? Som inte jobbar med aktier på Sture plan. Dom hade sagt upp bekant skapen direkt.
Har du testat att lova ett pris till någon du tjänar och sen kräva mer? Sa de upp bekantskapen direkt eller är dina vänner likadana?
E El-Löken66 skrev:
Så är det att leva i en bubbla.

Om jag får se ett inlägg i klass med dessa du skrivit i kväll igen.

Ja.

Då blir det ignorera som gäller.

Till baka till sak frågan.

TS är borta.

Jag tror också det var en konkurrent som ville svart måla ett före tag. Varför Fair Lanse och hens anhang eldar på vet jag inte. Men har väl sina motiv. Aktier hos konkurrenterna kanske.
Dumheter purjolöken. Jag anser bara att man ska hålla avtal. Att du anser att det är ok att slänga på timmar hejvilt för att man inte är nöjd med inkomsten visar bara på att du är en bedragare.

Givetvis ska fakturan vara på 2 timmar om jobbet tagit mindre än 2 timmar (inkluderat resor och rengöring av verktyg etc)
Givetvis ska fakturan vara på 3 timmar om jobbet tagit mer än 2 timmar och mindre än 3 etc.
E El-Löken66 skrev:
Jag tror inte denna tråd upp fyllt sitt syfte.

Gott så.

• Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Det blir extremt svårt att föra en diskussion när så många utgår från att TS är ett troll eller från en konkurerande firma, dessutom baserat på rena felaktigheter eftersom flera inte ens bemödat sig med att läsa tråden innan dom attackerar TS.

Det är inte heller konstruktivt när personer skriver att TS inte ville betala jourtiden, läs tråden, den handlar inte om att TS inte vill betala den tid som är nedlagd utan att firman har saltat timmarna.
Om nu firman har en klockren förklaring till att det tog längre tid än 2h och då valde att lägga till en timme extra eftersom varje påbörjad timme är en hel timme, vilket TS inte heller har något problem med att betlala.

Varför väljer då företaget att dra en vals om att det var rengöring av verktyg som drog ut på tiden, och varför väljer företaget sen att ändra sig till att skänka den timmen för att dom blir outade på nätet istället för att förklara för kunden att:
a.) Du är en idiot som ifrågasätter.
b.) Tyvärr tog resan så lång tid att det blev en ny påbörjad timme för rengöringen vilket enligt avtal innebär en hel timme vilket var tydligt i kontraktet/köpvillkoren.
c.) Oj, då måste det ha blivit något fel, jag drar av det direkt.
d.) Jo, vi lurar våra kunder med en "låg" timkostnad och tar betalat för många timmar istället
e.) Personen som utförde arbetet bor längre bort än firman och att vi skriver på hemsidan att vi utgår från firman bara är för att kunder inte ska misstänka att resekostnanden kan bli hur stor som helst eftersom kunden inte vet vart personen bor.

Och om det nu är så att TS ljuger ihop hela historien, varför kontaktar inte firman BH admin och ber om att få ge sin bild, dom läser ju uppenbarligen det vi alla skriver här och det finns till och med regler för firmor som anser sig vara orättvist behandlade.

Vi har genom åren haft exempel på firmor som gått från hatade till hyllade, så har dom rent mjöl i påsen, varför inte delge den rätta bilden.

§ 6.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum eller ett företag som vill reda ut rena missförstånd kring sin produkt. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.