76 313 läst ·
204 svar
76k läst
204 svar
Varning för Roxi Stenhus!!
Jag håller med om att Roxi inte gav något vidare bra intryck. Lars höll med om att det var de som var ansvariga för bygget, men tyckte att det var byggarens fel det som hänt. Men, om det nu är Roxi som tycker de hade ansvaret, varför kickade de då inte den (enligt Roxi) kassa byggaren och tog in en ny så snart problem uppstod? Då hade inte huset behövt stå utan tak så länge.
Bakgrunden till problemet med taket:
Byggarna hade lagt på pappen. Bestämmelserna kring hur takpapp ska läggas hann ändras under tiden som bygget fortgick. Roxi ville att byggarna skulle bära hela ansvaret för ompappningen och eftersom de inte kom överens så förblev det ogjort tills skadorna upptäcktes.
Personligen tycker jag att Roxi skulle ha prioriterat att åtgärda detta först och tagit diskussionen med underentrepenörerna efteråt. Att ta på sig ansvaret innebär att man aldrig låter kunden komma i kläm enligt min mening, annars är det endast tomma ord.
Byggarna hade lagt på pappen. Bestämmelserna kring hur takpapp ska läggas hann ändras under tiden som bygget fortgick. Roxi ville att byggarna skulle bära hela ansvaret för ompappningen och eftersom de inte kom överens så förblev det ogjort tills skadorna upptäcktes.
Personligen tycker jag att Roxi skulle ha prioriterat att åtgärda detta först och tagit diskussionen med underentrepenörerna efteråt. Att ta på sig ansvaret innebär att man aldrig låter kunden komma i kläm enligt min mening, annars är det endast tomma ord.
Vill lägga ut mina tidigare inlägg ännu en gång då jag missuppfattat moderatorn och dom togs bort.
Marina Sandlund, Eslöv
Inlägg 1:
Äntligen kommer det ut vilket synerligen oseriöst husföretag Roxi Stenhus är. Vi har själv byggt med Roxi och jag har aldrig varit med om något liknande. Det har varit en berg och dalbana från början och något slut vet jag inte om det blir.
Jag önskar ingen samma h-elvete som vi fått uppleva. Man blir debiterad och krävd på pengar (med hot om indrivning och byggstopp) för saker man varken fått eller beställt. Besiktningspunkter som skulle varit åtgärdade för flera månader sedan ignoreras totalt. Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet för det påminner om en dålig film och man tror ibland inte att det är sant.
VÄLJ NÅGON ANNAN HUSLEVERANTÖR som behandlar er som människa och inte som en pengako och idiot.
Inlägg 2:
Tyckte att det var pinsamt att se Roxi´s framtädande i Plus igår. Istället för att ta på sig ansvaret skyller man ifrån sig på byggaren. Hur förklarar man då att vi fått utstå samma cirkus trots att vi haft SUPERBRA och ansvarstagande byggare!!??? Vem ska dom skylla på i vårt fall? Vår stackars byggare fick köra kors och tvärs för att hämta grejer som saknades eller var felaktiga. Alltså exakt samma situation som byggaren på Plus talade om igår. Hade det inte varit för vår byggare hade vi inte haft ett hus att bo i idag.
Tycker att Roxi borde lägga lika mycket energi på sitt kundbemötande som dom gör på att skylla ifrån sig. Varför tar dom inte till sig kritiken och ta sig en funderare på om deras sätt att hantera kunderna håller i längden. Fast å andra sidan kanske dom kör efter devisen...All reklam är bra reklam (även om den är usel)
Marina Sandlund, Eslöv
Inlägg 1:
Äntligen kommer det ut vilket synerligen oseriöst husföretag Roxi Stenhus är. Vi har själv byggt med Roxi och jag har aldrig varit med om något liknande. Det har varit en berg och dalbana från början och något slut vet jag inte om det blir.
Jag önskar ingen samma h-elvete som vi fått uppleva. Man blir debiterad och krävd på pengar (med hot om indrivning och byggstopp) för saker man varken fått eller beställt. Besiktningspunkter som skulle varit åtgärdade för flera månader sedan ignoreras totalt. Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet för det påminner om en dålig film och man tror ibland inte att det är sant.
VÄLJ NÅGON ANNAN HUSLEVERANTÖR som behandlar er som människa och inte som en pengako och idiot.
Inlägg 2:
Tyckte att det var pinsamt att se Roxi´s framtädande i Plus igår. Istället för att ta på sig ansvaret skyller man ifrån sig på byggaren. Hur förklarar man då att vi fått utstå samma cirkus trots att vi haft SUPERBRA och ansvarstagande byggare!!??? Vem ska dom skylla på i vårt fall? Vår stackars byggare fick köra kors och tvärs för att hämta grejer som saknades eller var felaktiga. Alltså exakt samma situation som byggaren på Plus talade om igår. Hade det inte varit för vår byggare hade vi inte haft ett hus att bo i idag.
Tycker att Roxi borde lägga lika mycket energi på sitt kundbemötande som dom gör på att skylla ifrån sig. Varför tar dom inte till sig kritiken och ta sig en funderare på om deras sätt att hantera kunderna håller i längden. Fast å andra sidan kanske dom kör efter devisen...All reklam är bra reklam (även om den är usel)
Kan bara instämma med Emma josefin, våra byggare fick inte heller materialet som de behövde, ritningar var fel mm.
Jag har även blivit kallad jobbig kund av ekonomichefen och att man inte vill hjälpa sådana människor som mig, som ifrågasätter saker samt vill veta hur mitt hus kommer att se ut i slutändan. ( jag ville då veta hur högt man kaklade i badrummet öv, och begärde en målningsbeskrivning av roxi)
Jag har även blivit kallad jobbig kund av ekonomichefen och att man inte vill hjälpa sådana människor som mig, som ifrågasätter saker samt vill veta hur mitt hus kommer att se ut i slutändan. ( jag ville då veta hur högt man kaklade i badrummet öv, och begärde en målningsbeskrivning av roxi)
Huset blev inte godkänt vid slutbesiktningen. Det blev en del hätska diskussioner mellan oss och Roxi emellanåt. Trots allt så börjar vi dock skymta ljuset i slutet av tunneln. Jag återkommer med fler detaljer vid ett annat tillfälle, just nu är jag för trött och har dessutom lite feber.
Huset är inte klart. Vi har inte flyttat in ännu, även om Roxi försöker ge sken av att huset är klart.
Besiktningsmannen fann både mindre och större fel i huset, som gjorde att vi inte kunde flytta in i måndags.
Bland de grövre felen fann han att
• det var bakfall i ett utav badrummen
• golvet i garage och förråd måste slipas.
• Uterummet måste flytspacklas.
• En ångspärr måste ordnas.
• Alla smyglister och fönsterbleck var dåligt utförda
”småfelen” kan jag inte ta upp, då det hade tagit upp alltför stor plats i tråden.
Det finns andra grova fel som Roxi varken vill eller kan åtgärda nu i efterhand, fastän vi har påtalat detta vid ett flertal tillfällen, både muntligt och skriftligt. De har valt att nonchalera oss varje gång.
• Kupan är 20 cm för liten, vilket gör att man inte kan använda sig utav den på det viset vi hade tänkt oss. ”klackarna” i kupan gör att inga bokhyllor kan ställas. Det blir svårare att ta upp möbler via trappan m m. Ingen kompensation erbjöds utan Roxi tyckte att vi skulle godta felet.
• Trappan är för kort, brant och för smal. Enligt Roxi är den inte farlig och kan ändå användas. Vi hävdade att det inte är den trappan vi har beställt ifrån början. Mail om detta med bevis har skickats till Roxi.
• De sneda fönstren som inte följer taklutningen är svårt att konstruera enligt Roxi då de använder sig utav ”saxtakstolar”. Vi tyckte att det var konstigt, då ett hus längre ner som byggts utav ett annat husföretag, har kunnat klara av den utmaningen galant. Kompensation för detta har inte heller erbjudits.
De ville däremot att vi skulle godkänna bakfallet i badrummet, så de slapp göra om jobbet ??!!
Hälsningar
Jacqueline Gaudin
Besiktningsmannen fann både mindre och större fel i huset, som gjorde att vi inte kunde flytta in i måndags.
Bland de grövre felen fann han att
• det var bakfall i ett utav badrummen
• golvet i garage och förråd måste slipas.
• Uterummet måste flytspacklas.
• En ångspärr måste ordnas.
• Alla smyglister och fönsterbleck var dåligt utförda
”småfelen” kan jag inte ta upp, då det hade tagit upp alltför stor plats i tråden.
Det finns andra grova fel som Roxi varken vill eller kan åtgärda nu i efterhand, fastän vi har påtalat detta vid ett flertal tillfällen, både muntligt och skriftligt. De har valt att nonchalera oss varje gång.
• Kupan är 20 cm för liten, vilket gör att man inte kan använda sig utav den på det viset vi hade tänkt oss. ”klackarna” i kupan gör att inga bokhyllor kan ställas. Det blir svårare att ta upp möbler via trappan m m. Ingen kompensation erbjöds utan Roxi tyckte att vi skulle godta felet.
• Trappan är för kort, brant och för smal. Enligt Roxi är den inte farlig och kan ändå användas. Vi hävdade att det inte är den trappan vi har beställt ifrån början. Mail om detta med bevis har skickats till Roxi.
• De sneda fönstren som inte följer taklutningen är svårt att konstruera enligt Roxi då de använder sig utav ”saxtakstolar”. Vi tyckte att det var konstigt, då ett hus längre ner som byggts utav ett annat husföretag, har kunnat klara av den utmaningen galant. Kompensation för detta har inte heller erbjudits.
De ville däremot att vi skulle godkänna bakfallet i badrummet, så de slapp göra om jobbet ??!!
Hälsningar
Jacqueline Gaudin
Moderator
· Stockholm
· 57 793 inlägg
Vad säger besiktningsmannen om kupan, trappan etc?
Trappan kunde han inte besiktiga, då vi inte hade med oss de tekniska handlingarna på trappan som Roxi
hade mailat oss i december månad 2006. Dessa mailade jag till Roxi efter besiktningen. Vi kommer att ta med oss dem vid nästa besiktning. Det blir en slutbesiktning till, men inget datum bestämdes på plats.
Att kräva att Roxi gör om kupan nu, vill vi inte. Då ser vi inget slut på eländet. En kompensation var vad även besiktningsmannen tyckte vi skulle ha.
Vi får kontrollera vad det skulle kosta oss att göra om kupan med andra byggare och samtidigt kontrollera hur mycket kupan påverkar husets värdeminskning. Samma sak gäller för de sneda fönstren.
De andra felen är de tvungna att åtgärda innan nästa slutbesiktning.
hade mailat oss i december månad 2006. Dessa mailade jag till Roxi efter besiktningen. Vi kommer att ta med oss dem vid nästa besiktning. Det blir en slutbesiktning till, men inget datum bestämdes på plats.
Att kräva att Roxi gör om kupan nu, vill vi inte. Då ser vi inget slut på eländet. En kompensation var vad även besiktningsmannen tyckte vi skulle ha.
Vi får kontrollera vad det skulle kosta oss att göra om kupan med andra byggare och samtidigt kontrollera hur mycket kupan påverkar husets värdeminskning. Samma sak gäller för de sneda fönstren.
De andra felen är de tvungna att åtgärda innan nästa slutbesiktning.
