12 150 läst ·
21 svar
12k läst
21 svar
Varning för Polarpumpen - tillochmed slutat svara på mail
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Kvitto??
Tydlig kanske, men TS har inte videmerat att dom köpt det som nämns. Det räcker med att man kryssar rutan om certifierade kyltekniker vid köpet hos polarpumpen. Det låter inte som det är någon sådan inblandad eftersom man fyller på med kylmedel utan att först finna läckan. Så därav mina frågor.sunqan skrev:
Redigerat:
Ts: vem har gjort reparationen? Är det den utrsprungliga installatören eller en annan firma som polarpumpen hänvisat till/godkänt? Om någon som polarpumpen inte godkänt har varit där faller förmodligen deras 5års totalgaranti och då är du tillbaks i standardgarantin dom tydligen är 2år på pumpen och 1 år på installationen.
Därutöver har du ju det skydd som konsumentköps- och konsumenttjänstelagarna ger.
Folk har en tendens att glömma att en garanti kan ha vilka villkor som helst (i princip) och att den är frivillig.
Därutöver har du ju det skydd som konsumentköps- och konsumenttjänstelagarna ger.
Folk har en tendens att glömma att en garanti kan ha vilka villkor som helst (i princip) och att den är frivillig.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Hemförsäkringen?
Grejen är att Polarpumpen lägger kundernas reklamationer på en servicepartner till dem. De gör ju som sagt inga installationer själva. Har man köpt varan för ett tag sedan så kan det vara så att det är en annan partner än tidigare.
Hade själv lite problem när jag skulle reklamera en installation tidigare. Blev rätt rörigt då man reklamerade till Polarpumpen. Sedan skulle detta skötas av av en partner till dem, som inte visste vilka garantier och dylikt som gällde då jag köpte varan. De kände bara till deras nuvarande garantier etc.
Så försök få fram något som styrker att de utlovat 5års totalgaranti, och prata sedan direkt med Polarpumen. Så kommer det säkert att lösa sig för dig också...
Hade själv lite problem när jag skulle reklamera en installation tidigare. Blev rätt rörigt då man reklamerade till Polarpumpen. Sedan skulle detta skötas av av en partner till dem, som inte visste vilka garantier och dylikt som gällde då jag köpte varan. De kände bara till deras nuvarande garantier etc.
Så försök få fram något som styrker att de utlovat 5års totalgaranti, och prata sedan direkt med Polarpumen. Så kommer det säkert att lösa sig för dig också...
Klicka här för att svara